Senaste nytt

Får man checka-in bagage på en transferflygplats?

Swisser

Medlem
Är det någon som vet vad som gäller beträffande möjligheten att checka-in bagage på en transferflygplats. Jag undrar om det är tillåtet att flyga t.ex. ARN-ZRH-FCO med Swiss och endast ha med handbagage från ARN för att sedan vid transfern i ZRH checka-in en resväska till slutdestinationen FCO? Jag utgår från att man har tillräckligt med tid för att hinna check-in ett bagage i ZRH, alltså en transfer på flera timmar.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte gjort det med SWISS men med THAI (från Bangkok) och med Singapore Airlines (från Shanghai) och det var inga problem.
 

agehall

Medlem
Jag har tvingats göra det med LH när de helt plötsligt ansåg att mitt handbagage var för stort FRA-ARN... :)
 

agehall

Medlem
Ja, det gjorde de i mitt fall. Men min väska var ju rätt storlek för att vara handbagage, så det var ju bara en av tanterna i gaten som fick spel på något sätt.

Om du får en väska till, så gå du ut landside och be att få checka in den. Det ska inte vara några som helst problem att lägga till väskor. Om du däremot vill få ut en väska halvvägs till din destination så kan det bli problem, men det är ju ett helt annat scenario.
 

ulagun

Medlem
Inga problem, bara tiden medger det, för som sagt man måste ut landside och sedan in igen.
Gjorde en ofrivillig sådan incheckning i ZRH på väg till CPH. vi hade handlat en del dyra dryckesvaror på taxfreen i Dubai, förseglat med synliga kvitton men hjälpte inte. Tack och lov var incheckningspersonalen gudabenådad hjälpsam med kartonger och tejp m.m.
Dock väldigt stressigt.
 
Jeg har fløjet London-Seoul-Hong Kong med British Airways og Cathay Pacific, her gik det fint at checke yderligere et stykke bagage ind i Seoul.
 

Jacob

Medlem
Jag har gjort det i Köpenhamn på en biljett Bangkok-Köpenhamn-Stockholm när jag hade en flaska i handbagaget som de stoppade i transfersäkerhetskontrollen. Blev lite sur (det var precis när alla regler var nya) så valde att gå ut i avgångshallen och checka in mitt handbagage sista biten. Inga problem.
 

FF#1

Medlem
Gjort en sån på HEL med Finair... Checka in dataväska med taxfreen från Indien. Datorn i en plastpåse :)
 
Toppen