FFS
Medlem
Hej!
Jag har bokat en t/r med Amex 2-4-1 till Florida med SAS (Business över Atlanten) och United (First inrikes)
I oktober ska jag åka från Tampa (TPA) via Newark (EWR) till Arlanda (ARN).
Eftersom jag är lite manisk med att kontrollera min bokning har jag sett att min anslutning TPA-EWR är ombokat till ca 70 minuter tidigare eftersom den flight jag var bokad på av inställd.
Inget konstigt med att United i det här fallet gör lite ändringar 3-4 månader innan avgång. Mitt problem är att jag nu får ca 4,5 timmar på Newark (med en infant) istället för drygt 3. Det går ett senare flyg som skulle eg strax under 2h väntetid på EWR där det finns biljetter till salu.
- När måste flygbolaget kontakta mig och informera om att de ändrat min bokning?
- Kan jag kräva att få åka det senare flyget trots att det inte finns bonusplatser där?
- Ska jag själv kontakt någon istället för att vänta?
- Vem i så fall? United? SAS Tallin? SAS?
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Jag har bokat en t/r med Amex 2-4-1 till Florida med SAS (Business över Atlanten) och United (First inrikes)
I oktober ska jag åka från Tampa (TPA) via Newark (EWR) till Arlanda (ARN).
Eftersom jag är lite manisk med att kontrollera min bokning har jag sett att min anslutning TPA-EWR är ombokat till ca 70 minuter tidigare eftersom den flight jag var bokad på av inställd.
Inget konstigt med att United i det här fallet gör lite ändringar 3-4 månader innan avgång. Mitt problem är att jag nu får ca 4,5 timmar på Newark (med en infant) istället för drygt 3. Det går ett senare flyg som skulle eg strax under 2h väntetid på EWR där det finns biljetter till salu.
- När måste flygbolaget kontakta mig och informera om att de ändrat min bokning?
- Kan jag kräva att få åka det senare flyget trots att det inte finns bonusplatser där?
- Ska jag själv kontakt någon istället för att vänta?
- Vem i så fall? United? SAS Tallin? SAS?
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper