Senaste nytt

Två nya direktlinjer med SAS från Göteborg - Paris och Bryssel

twiggs

Medlem
Tre gånger i veckan till BRU/CDG och dessutom mitt på dagen. Det ser jag som semesterlinjer även om det handlar om "Business"-destinationer! Trist att man inte är mer offensiv.
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag fått tag på tidtabell. Finns artikel på förstasidan.
@Jacob, kan du vara snäll och uppdatera uppgifter med vilken flygplats i Paris och i Bryssel man flyger till?
Det finns några oroliga medlemmar här. :)
Jacob skrev:
Göteborg och Paris kommer trafikeras på tisdagar, torsdagar och söndagar.

SK2573 avgår kl 12:15 från Göteborg med ankomst kl 14:25 i Paris
SK2574 avgår kl 15:05 från Paris med ankomst kl 17:05 i Göteborg

Göteborg och Bryssel kommer trafikeras på måndagar, onsdagar och fredagar.

SK2575 avgår kl 12:40 från Göteborg med ankomst kl 14:25 i Bryssel
SK2576 avgår kl 15:05 från Bryssel med ankomst kl 16:55 i Göteborg
 

EBGGOT

Medlem
Tre gånger i veckan till BRU/CDG och dessutom mitt på dagen. Det ser jag som semesterlinjer även om det handlar om "Business"-destinationer! Trist att man inte är mer offensiv.
Håller med! Fattar inte hur man tänker!? Antingen vill vi åka tidigt ELLER sent!
Hur blir tiderna till connect fligherna? Tänker främst på TG fligher till BKK samt ANA till Tokyo ...???
 

Dr. Miles

Expert
Håller med! Fattar inte hur man tänker!? Antingen vill vi åka tidigt ELLER sent!
Hur blir tiderna till connect fligherna? Tänker främst på TG fligher till BKK samt ANA till Tokyo ...???
Till/från Bryssel:
THAI flyget till Bangkok avgår från Bryssel runt kl. 13:30 och flygningarna till New York och Washington avgår förmiddag/lunch.
ANA har inte publicerat någon tidtabell till/från Bryssel (det är trots allt sommartidtabell 2016) än.​

Till/från Paris
När det gäller ANAs Paris CDG-Tokyo HND, så här ser tidtabellen ut.

1234567
NH216
CDG 2110 HND 1600+1

1234567
NH215
HND 1025 CDG 1545​

EVA Airs flygning till Taipei TPE avgår runt kl. 11 och Air China, THAI och Singapore Airlines flygningar avgår runt kl. 12-14.
Alla de asiatiska flygbolagens flygningar ankommer till Paris CDG på morgonen.​
 
Last edited:

EBGGOT

Medlem
Till/från Bryssel:
THAI flyget till Bangkok avgår från Bryssel runt kl. 13:30 och flygningarna till New York och Washington avgår förmiddag/lunch.
ANA har inte publicerat någon tidtabell till/från Bryssel (det är trots allt sommartidtabell 2016) än.​

Till/från Paris
När det gäller ANAs Paris CDG-Tokyo HND, så här ser tidtabellen ut.

1234567
NH216
CDG 2110 HND 1600+1

1234567
NH215
HND 1025 CDG 1545​
EVA Airs flygning till Taipei TPE avgår runt kl. 11 och Air China, THAI och Singapore Airlines flygningar avgår runt kl. 12-14.
Alla de asiatiska flygbolagens flygningar ankommer till Paris CDG på morgonen.​


Så tiderna funkar inte för jobbet och tiderna funkar inte för connections - kanon ....
 
Toppen