Senaste nytt

Är det värt att flyga SAS Plus till Svalbard?

fred80

Medlem
Har hittat många trevliga reportage om Svalbard här på forumet, men har inte utifrån dessa kunna listat ut om det är värt att åka Go eller Plus ditt. Eftersom det är en inrikesdestination i Norge så är väll utbudet ombord inte så mycket att hurra för även om resan tar nästan tre timmar ifrån Oslo.

Någon som har erfarenhet att resa ditt med SAS Plus på denna sträcka?
 

ekf

Medlem
När jag flög dit för ett år sedan (i Go) så räknades direktflighten OSL-LYR som en utrikesdestination servicemässigt ojmr. Flighten tillbaka (med tull/immigration-stopp i TOS) räknades som inrikes vad gäller service ombord.
Det kan ju naturligtvis ha ändrat sig sedan dess.
 

lscorpio

Medlem
Flög SAS Plus (uppgraderad som kompensation pga strejk-inställd arn-osl flight) OSL-LYR för i maj. Den enda behållningen med plus är att 1st öl är gratis per sträcka (dvs 2 gratis öl med mellanlandingen i TOS) Flygvärdinnorna tyckte dock lite synd om oss killar som fått ta bil istf flyg till oslo pga strejken - så det var fri öl för oss:). Komfortmässigt ingen skillnad i plus eller go för den relativt långa resan.
 
A

Aurora

Guest
OSL-LYR: europaservering
LYR-TOS: nordic + sandwich
TOS-OSL: nordic (noen ganger sandwich)
 

Lallarn

Medlem
Jag åker SAS Plus OSL-LYR om lite drygt en vecka (avgångstid 20:55). Bjuds det alltså på en eveningmeal? Hemresan (LYR-OSL) avgår på den okristliga tiden 04:40, är det frukost då, månne?
 

Timotey

Medlem
Flyger själv sträckan OSL-LYR T/R betalt med poäng, övervägde länge om jag skulle boka i plus men till sist valde jag ändå GO, eftersom jag inte tycker maten är någon höjdare på SAS och dricka får jag i alla fall
 
  • Gilla
Reactions: jsn

Lallarn

Medlem
Flyger själv sträckan OSL-LYR T/R betalt med poäng, övervägde länge om jag skulle boka i plus men till sist valde jag ändå GO, eftersom jag inte tycker maten är någon höjdare på SAS och dricka får jag i alla fall
Men känslan, Timotey! Känslan! Att lätt som en bris kunna flyga över molnen i SAS PLUS DELUX över ett kargt och ogästvänligt Norge. Känslan av den oförglömliga lyxen av mat och dryck i överflöd samt rumpor i ansiktet av toalettköande sällanresenärer från säte 23E. Den känslan är många poäng värda.
 

Timotey

Medlem
Men känslan, Timotey! Känslan! Att lätt som en bris kunna flyga över molnen i SAS PLUS DELUX över ett kargt och ogästvänligt Norge. Känslan av den oförglömliga lyxen av mat och dryck i överflöd samt rumpor i ansiktet av toalettköande sällanresenärer från säte 23E. Den känslan är många poäng värda.
Tack för den övertydliga ironin ;)
 

Jonas C

Medlem
På morgonflygen så kan du ju förbeställa en frukostlåda, så är det ju i princip detsamma som PLUS.
 
Toppen