Senaste nytt

Heathrow terminal 3, Finnair Business

niksal

Medlem
Jag hittade ingen tråd om detta? Jag skall resa med Finnair i Business från Heathrow terminal 3. På boarding pass står att jag kan använda Cathay loungen. Är den bra, eller kan jag använda även någon annan, t.ex. British Airways loungen? Har även Priority Pass, om det erbjuder fler möjligheter.

Har inte mycket tid, men skulle gärna få i mig en bit mat och kall dryck.
 

ChabbeT

Medlem
Jag hittade ingen tråd om detta? Jag skall resa med Finnair i Business från Heathrow terminal 3. På boarding pass står att jag kan använda Cathay loungen. Är den bra, eller kan jag använda även någon annan, t.ex. British Airways loungen? Har även Priority Pass, om det erbjuder fler möjligheter.

Har inte mycket tid, men skulle gärna få i mig en bit mat och kall dryck.
Loungen är helt ok.
I övrigt på T3 finns väl AA Loungerna och Galleries First (OW Emerald access). Så det beror på vilket kort du har.
 

AABack2ARN

Medlem
AA-loungerna är inget att skriva hem om, men såväl Galleries First com Cathay First är bra lounger!

Har för mig att Cathay business-loungen är ganska mörk men att utbudet av dricka var ok. Kommer inte ihåg matutbudet.
 

Senator

Moderator
Jag har testat American Flagship, BA Galleries First och Cathay First. Den sista är ok med bra ljusinsläpp med fönster ut mot plattan. Du bör access till business delen av alla (Admirals Club, BA Galleries och Cathay Business).
 

Dr. Miles

Expert
Jag har varit både på Cathay Pacific lounge och Galleries Club på London Heathrow terminal 3.
Jag tycker att de är ungefär likvärdiga, dock maten var bättre på Cathay Pacifc loungen.
 

niksal

Medlem
Tack för alla tips! Är ganska ny inom oneworld så kan inte deras loungeregler. Är nu i Cathay loungen och kan absolut inte klaga. Bra med utrymme, bra matutbud. Här trivs jag bra tills det är dags att boarda AY 996 om ca 45 minuter.
 

Jacob

Medlem
Alla tre allianser har exakt samma loungeregler när det gäller business/first/guldkort. Så det är ganska enkelt. Det enda som kan skilja något är access vid inrikesresor i USA eller inrikesresor i största allmänhet.
 

agehall

Medlem
Det skulle jag inte riktigt hålla med om. OW och ScaryTeam har rätt lika struktur på saker och ting, men är man van vid Star Alliance så känns deras struktur lite främmande och annorlunda.
 
Toppen