Hej!
I mitten oktober (!) gjorde jag en flygning GOT-ARN t/r, och flyget upp till Stockholm gjordes av Blue1. Bokat via SAS, med SK flightnummer osv.
Flighten hem gick via ordinarie SAS-kärra.
När jag efter några veckor fortfarande inte fått poäng för uppresan, gjorde jag en EB-retro claim och fyllde i alla uppgifter.
Efter några veckor får jag till svar att jag inte är registrerad som passagerare på första flighten.
Jag presenterar då bokningsuppgifter, bilder från mitt Instagram-konto som visar aktuellt flyg vid just den tiden, samt påpekar att jag ju står registrerad på hemresan och rimligtvis också bör ha flugit upp till Stockholm.
Efter någon månad får jag ett likadant standardsvar som första gången, helt identiskt dvs copy-paste, och de har uppenbarligen inte läst mitt meddelande.
Jag står på mig, även om det inte är speciellt många poäng så känns det som en viktig princip.
Nu dröjer det 4 månader, men idag fick jag följande svar:
We're sorry for no reply in such a long time.
However, we regret that regardless of whether the flight was flown or not, it is not eligible for EuroBonus points as Blue 1 is not a partner in EuroBonus.
Sincerely,
EuroBonus Retro Registration
Det måste väl vara helt tokigt?
Bokar jag en SAS-flight som EB-medlem, så bör jag ha rätt till poäng oavsett om SAS väljer att ta in en annan carrier eller inte?
I mitten oktober (!) gjorde jag en flygning GOT-ARN t/r, och flyget upp till Stockholm gjordes av Blue1. Bokat via SAS, med SK flightnummer osv.
Flighten hem gick via ordinarie SAS-kärra.
När jag efter några veckor fortfarande inte fått poäng för uppresan, gjorde jag en EB-retro claim och fyllde i alla uppgifter.
Efter några veckor får jag till svar att jag inte är registrerad som passagerare på första flighten.
Jag presenterar då bokningsuppgifter, bilder från mitt Instagram-konto som visar aktuellt flyg vid just den tiden, samt påpekar att jag ju står registrerad på hemresan och rimligtvis också bör ha flugit upp till Stockholm.
Efter någon månad får jag ett likadant standardsvar som första gången, helt identiskt dvs copy-paste, och de har uppenbarligen inte läst mitt meddelande.
Jag står på mig, även om det inte är speciellt många poäng så känns det som en viktig princip.
Nu dröjer det 4 månader, men idag fick jag följande svar:
We're sorry for no reply in such a long time.
However, we regret that regardless of whether the flight was flown or not, it is not eligible for EuroBonus points as Blue 1 is not a partner in EuroBonus.
Sincerely,
EuroBonus Retro Registration
Det måste väl vara helt tokigt?
Bokar jag en SAS-flight som EB-medlem, så bör jag ha rätt till poäng oavsett om SAS väljer att ta in en annan carrier eller inte?