Senaste nytt

Bryssel, mina favoriter

Jaws

Medlem
På mina vistelser i Bryssel går jag helst tillbaka till;
-Ogenblick i Galleries Royale St. Hubert med sin fantastiska fisk. Glöm inte att hälsa och boka bord på franska;)
-Brasserie de bruxelles nära Mannekenpis Pis med mkt lunch och fantastisk middag

6 juni på nationaldagen så kläddes manneken pis i sv nationaldräkten och det serverades gratis öl:)
 

Jaws

Medlem
Det har jag inte märkt när vi har varit ute(vi är bra på att hålla igång:D) tror att turister balanserar en del...
 

Agö

Medlem
Det fina med Bryssel är att bra hotell är ruskigt billiga på helgerna. Radisson Blu EU kan lätt ligga på 300-400 EUR på vardagar. På helger har jag får rum för 70-80 EUR per natt.
 
Gillar Louise området då det känns lite mer städat än andra platser i Bryssel.

Men mitt bästa tips är en underbar liten uteservering vid en kyrka, adressen är
Bouréstraat 22
1050 Ixelles
Belgien

:)
 

kristerj

Medlem
En trevlig ölbar/cafe är "A la Mort Subité" i närheten av Grand Place. Om man gillar stilen från förra sekelskiftet alltså.

information A La Mort Subite

OT:
När jag jobbade i Belgien och det var säljtävling skojade alltid belgarna och sa:

- Första pris är en helg i Bryssel
- Andra pris är två helger i Bryssel

Detta förklarar den kaotiska trafiken ut till kusten varje fredag!
 

In_Sweden

Medlem
Nu har jag sedan en tid tilbaka bott med Bryssel på kort avstånd. Definitivt min närmsta huvudstad.
Några tips för förstagångsbesökaren till Bryssel? Tänk en budget halvvägs mellan en student (vilket jag egentligen är) och en affärsresenär.
 
Toppen