Senaste nytt

Saknar 20275 poäng

Hej,

Jag behöver lite kreativa tips. Jag har flugit väldigt mycket mindre i år än tidigare och kommer flyga lite mer normalt nästa period. Jag saknar 20275 poäng för att behålla guld och funderar på att skaffa Amex samt köpa poäng. Dock är jag öppen för kreativa förslag eller tankar. Mitt resmönster för nästa år är minst enligt nedan fast troligtvis mer och alla resor sker i go (monkey policy):
2x USA
2x Asien
4x Europa, troligtvis fler...

Min fråga är vad du hade gjort? Samt om du tycker det är värt 4000 SEK + 15000 poäng för att behålla guld...
 

Flying P

Medlem
Ovan är minst 8 r/t. Det blir, med några connections, ca 20 besök i lounge. Ponera att varje besök är kaffe, macka, snacks, öl/vin, sprit. Jfr. det med vanligt café airside. You do the math men i min värld är det definitivt värt det. Lägg därtill att du får *G status med prioboarding, fast track, prio på väntelista etc etc.
 

HCW

Medlem
Amex kan du nog strikt sett säga upp efter ett tag och ändå behålla statuspoäng och därmed status. Känns helt osympatiskt men kan inte se att det inte skulle funka. Amex betalar alltid tillbaka förutbetald kortavgift proportionellt såvitt jag vet. Sedan hade jag personligen satt mig på ett flyg för att få in resterande skvätt poäng om det alls var ett alternativ.

Jag hade lätt satsat på att behålla guld.
 

seat56f

Medlem
EBG ger ju dessutom en avkastning på minst 4000 extra (bas)poäng under nästa år, givet dina planerade resor och 25%-bonusen.
 
  • Gilla
Reactions: HCW
Toppen