Senaste nytt

Uppgraderad till Eurobonus silver, vad gäller?

yopeyo

Medlem
Min fru var precis inne och bokade lite hotell inför sommaren (tack Amex för 30 000 poäng) med sitt konto. Hon har alltid varit EBB, men förra året saknades det bara 200 poäng till silver efter två lyckade OptionTowns. Hennes kvalificeringsår gick ut i februari och vi tänkte inte mer på det. Nu såg vi att hon var EBS och när vi tittade på kontot fanns en insättning av 20' baspoäng i maj med följande rubrik: Upgrade Tierlevel to Silver Swedish DomesticBasic Points. Jag förmodar att någon regel i SAS CRM triggat och lyft upp henne till silvernivå :)

Som jag förstår borde väl detta innebära att hon inte bara har silver detta år (under kvalificeringsperioden), utan även för året som följer eftersom hon nått 20' under kvalperioden, eller?

Nu får jag se till att hon får lite fler upgrades under detta år och når upp till 69800 poäng för att säkra två år med guldkort på samma sätt :D
 

tourist

Medlem
Som jag förstår borde väl detta innebära att hon inte bara har silver detta år (under kvalificeringsperioden), utan även för året som följer eftersom hon nått 20' under kvalperioden, eller?

Ja, om hennes intjäningsår är mars-feb så har hon nu EBS till och med maj 2013.
 

tourist

Medlem
Ja, om hennes intjäningsår är mars-feb så har hon nu EBS till och med maj 2013.

Nu när jag läser din fråga igen blir jag tveksam. Ifall anledningen till upphöjelsen var intjänandet mars 2010 - feb 2011 så borde det vara EBS till maj 2012.

Men det borde gå att lista ut när hon tittar på sitt konto, och läser

Period MAR 2011 - FEB 2012
Baspoäng XXX

Om XXX är 20k eller mer så är det ju intjänat nuvarande period. Annars lär det visa sig när hon får sitt plastkort.
 

yopeyo

Medlem
Period MAR 2011 - FEB 2012
Baspoäng XXX
Om XXX är 20k eller mer så är det ju intjänat nuvarande period.

Japp, precis så står det.
Jag tolkar det som att hon fick förra årets intjänande registrerat på detta år och därmed silverkort eftersom hon kommit upp i 20' poäng. Sen när perioden är slut borde hon ju få silverkort även för följande period eftersom hon nått nivån under intjänade perioden genom denna kreditering av 20' poäng i perioden. Mao en klar fördel jämfört med att ha fått upgrade direkt i samband med den förra intjänande periodens slut :)

Men vi får väl se vad som händer i slutet. Outgrundliga äro SAS marknadsavdelnings vägar...
 

MarcusC

Medlem
Liknande men ännu mer "skum" grej hände min sambo som precis nått upp till EBS. Helt plötsligt har hon blivit EBG. Och "fått" 70000 baspoäng. Med noteringUpgrade Tierlevel to Gold Swedish DomesticBasic Points.! Någon som kan förklara?
 

Sakoz

Medlem
Kan det vara så att hon kommit upp i 40 st resor inom landet? Eftersom det står "DomesticBasic Points" dock är ju då points en något förvirrande beskrivning.
 

MarcusC

Medlem
Nix....kankse 10 resor med sas.....;)....1 longhaul Z med SAS & LH...haha.....jag undrar vad de pysslar med ;)

Jag har inte blivit EBP ännu dock... Poängen är dock endast baspoäng och går alltså inte att använda för resor.!
 
Toppen