Senaste nytt

Inofficiell BusinessClass.se-resa Göteborg-Heathrow/Stansted 2015-10-25--26

fcx

Medlem
Som noterat tidigare så flyttar SAS linjen Göteborg-Heathrow till Göteborg-Stansted. Sista turen GOT-LHR går 25 oktober och första turen STN-GOT går 26 oktober. Detta blir en inofficiell businessclass.se-resa och ett äventyr som man inte vill missa!

Vi firar/sörjer sista turen på gamla linjen och dagen efter firar/sörjer vi den första på nya linjen. Däremellan blir det lite äventyr i London. Dessförinnan finns det möjlighet till aktiviteter och äventyr i Göteborg dagen/kvällen före avresa.

Det finns för närvarande biljetter i A-klass GOT-LHR/STN-GOT för 2297 SEK, eller 30000 poäng på SAS-kampanjen som just nu pågår. Det är dessa flighter man ska vara bokad på:

Outward flight: Sun 25 Oct 2015
16:30 - 17:40 Goteborg, Landvetter - London, Heathrow (Terminal 2)
SK515 Operated by: Scandinavian Airlines | Aircraft: Boeing 737-700 (Winglets)
Booking class SAS Plus | Baggage allowance: 2 piece(s)/pers

Return flight: Mon 26 Oct 2015
08:30 - 11:15 London, Stansted - Goteborg, Landvetter
SK2568 Operated by: Scandinavian Airlines | Aircraft: Boeing 737-600
Booking class SAS Plus | Baggage allowance: 2 piece(s)/pers


Vi som inte bor i Göteborg samlas redan lördagen den 24 oktober för kvällsaktiviteter. Jag bor på Radisson Blu Scandinavia, andra bokar på sin favoritkedja.

Vi är många som ansluter från Stockholm, men resan Stockholm-Göteborg är inte löst för tillfället. Huvudresan är dock Göteborg<->London, så alla tar sig till Göteborg på valfritt sätt för att ansluta där. Det finns förslag på att åka tåg Stockholm-Göteborg, men just nu kostar det 1500 kr enkel väg. Ett bra alternativ är annars att boka bonusresa med SAS för 5000 poäng ToR (i minus) under pågående kampanj.

Förslag mottages gärna på middagsställe i Göteborg 24 oktober, bra hotell i London 25 oktober samt hur man tar sig Stockholm<->Göteborg

Alla som är inbokade, skriv i tråden så vet vi vilka det är som åker.

Det här blir en minnesvärd resa!


UPPDATERING MED DELTAGARLISTA
Från Göteborg:
GOTATH
David
kristerj
Glenn E
MarcusC

Från Stockholm:
fcx
Tommy
Susanne
011430121

Reser på annat sätt:

Bryant
 
Last edited by a moderator:

GOTATH

Medlem
Jag kommer! Det självklara förslaget för middag är väl Incontro eller Westcoast så att man kan tjäna EB-poäng :)
 

NotRyan

Medlem
Bra att du fixade tråden @fcx Jag är bokad på flighterna till/från London, nu skall vi se hur vi tar oss till/från Göteborg också...
 

fcx

Medlem
Jag har bokat den här (för bara 5000 poäng), egentligen mest bara för att ha någonting. Hittar vi någonting roligare sen så är det bara att avboka hela eller vaska ena benet.

Utresa: lö 24 okt 2015
09:10 - 10:10 Stockholm, Arlanda (Terminal 4) - Goteborg, Landvetter
SK151 Trafikeras av: Scandinavian Airlines | Flygplanstyp: Boeing 737-600
Bokningsklass: SAS Go | Bagage: 1 st/pers

Hemresa: må 26 okt 2015
12:50 - 13:50 Goteborg, Landvetter - Stockholm, Arlanda (Terminal 4)
SK158 Trafikeras av: Scandinavian Airlines | Flygplanstyp: Boeing 737-800 (Winglets)
Bokningsklass: SAS Go | Bagage: 1 st/pers

 
Toppen