Senaste nytt

Söker: Oslo till USA under juli 2015

kexxcream

Medlem
Frågar åt en vän efter att jag hopplöst försökt ordna en biljett till honom att hänga med till Houston.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Oslo (företrädesvis) eller Göteborg/Köpenhamn
  2. Var är din destination? Houston (men det går bra med andra USA destinationer, har Avios att använda eller EB poäng)
  3. När vill/behöver du resa ut? 11 juli +/- 1 dag
  4. När vill/behöver du komma hem? 20 juli +/ 1 dag
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Inga preferenser
  9. Vad är din budget? (per person) max 5000 kr
  10. Vad är det viktigaste för dig? Billigast som möjligt, inga problem med byten
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

Dr. Miles

Expert
Det ser mörkt ut både på ITA Matrix och på Google Flights.
Det kostar runt 9.000 SEK inkl. skatter på de dagarna du vill åka till Houston.
 

kexxcream

Medlem
Det ser mörkt ut både på ITA Matrix och på Google Flights.
Det kostar runt 9.000 SEK inkl. skatter på de dagarna du vill åka till Houston.

Det behöver inte bara vara till Houston, kan vara vart som helst i USA så får man pussla ihop vägen till Houston när man väl är i USA. Nu är problemet att det kostar skjortan att ta sig till USA under juli utifrån mina sökningar i Google Flights och ITA Matrix. Det billigaste jag har hittat är cirka 7000 kr.
 

Dr. Miles

Expert
Det behöver inte bara vara till Houston, kan vara vart som helst i USA så får man pussla ihop vägen till Houston när man väl är i USA. Nu är problemet att det kostar skjortan att ta sig till USA under juli utifrån mina sökningar i Google Flights och ITA Matrix. Det billigaste jag har hittat är cirka 7000 kr.
Med Norwegian från Köpenhamn till New York t/r kostar lite under 7.000 SEK inkl. skatter om du reser endast med handbagage.
Juli & augusti är annars högsäsong för resa till Nordamerika i Economy class så tror jag att det är svårt att få ner priset till under 5.000 SEK, med tanke på att det är knappt en månad kvar till avgångsdatum.
 

agehall

Medlem
Jag satt faktiskt och tittade på economypriserna till Houston idag och det var rent ut sagt skitdyrt imho. Har svårt att se att en budget på 5kkr skulle räcka i sommar.
 
Toppen