Senaste nytt

Estonian Air i Business class

Roger J

Medlem
Estonian (OV) är ett litet flygbolag som har åtta flygplan. De trafikerar rutterna från Tallinn till Stockholm och Köpenhamn, en begränsad inrikestrafik i Estland, dagliga rutter till några europeiska destinationer samt en del semesterflyg. "Estonian tapas". En av smårätterna i Estonians nya premiumkoncept.Ombord finns alltid två kabiner; Economy och Premium. I "Premium" får du sitta…
 
Om du bokar i Eco Y, S eller B for du plats i bakre delen av premium kabin och samma service som i Business (C, D, J) som Roger J skriver. Tänkte tydlig göra vilka bokningsklasser det gäller. Prisvärt alternativ och du tjänar EuroBonus poäng med.
 

Roger J

Medlem
<blockquote><strong>Tommy Palomäki;13826 wrote:</strong> Om du bokar i Eco Y, S eller B for du plats i bakre delen av premium kabin och samma service som i Business (C, D, J) som Roger J skriver. Tänkte tydlig göra vilka bokningsklasser det gäller. Prisvärt alternativ och du tjänar EuroBonus poäng med.</blockquote>
<br />
Precis, skillnaden ombord mellan att resa med businessbiljett eller "Economy Extra"-biljett är vart i premium-kabinen man blir placerad samt att mittsätet/sätet bredvid inte är avstängt om man inte har en Business-biljett.<br />
Eurobonus-intjäning följer som vanligt bokningsklassen (C,D,J,Z ger 200% poäng). Estonian ger även EBS och EBG-bonus!
 
Det var en trevlig flyg idag från TLL till ARN men tyvärr fick ingen Menu-kort så var lite osäker vad man fick som måltid. Gott var det iaf. En omelett liknande måltid och super god jordgubsmousse som efterrätt.
 
Vad gäller nu för tiden, hamnar jag i businessklass om jag bokar en plus-biljett på SAS hemsida där Estonian är operating carrier?
 
A

Aurora

Guest
Vad gäller nu för tiden, hamnar jag i businessklass om jag bokar en plus-biljett på SAS hemsida där Estonian är operating carrier?

Skal du fly ARN-TLL, havner du sannsynligvis ombord i en litausk ATR72 operert av DOT, innleaset av Estonian.
 
Skal du fly ARN-TLL, havner du sannsynligvis ombord i en litausk ATR72 operert av DOT, innleaset av Estonian.
I mitt fall är det Köpenhamn-Tallinn som gäller. Med SAS pågående diamond/guld-kampanj kan man få en plus-biljett för endast 5000 poäng mer så frågan är om det är värt det.
 
Toppen