Senaste nytt

Enhancements på Air France och KLMs websidor

agehall

Medlem
Någon gång runt nyår gjordes en hel del förändringar på AF och KLMs hemsidor. Jag tyckte att den gamla versionen var föredömligt enkel och lätthanterlig. Jag har hitintills inte märkt av någon förbättring efter ändringarna.

Ett bra exempel är att före jul kunde man enkelt köpa en biljett via AFs hemsida. Senaste tiden har jag alltid stött på någon slags patrull. Idag var det min address som siten inte tyckte om:

Screen shot 2012-03-08 at 15.36.22.png

För ett tag sedan accepterade inte KLMs site att man försökte köpa biljetter med ett kreditkort som gick ut under innevarande månad. Dock gick det utmärkt att skriva en annan månad (som egentligen inte stämmer med kortets utgångsdatum!)

AF har också infört någon slags "mätare" som hela tiden har sagt att min profil är "75% complete" och att jag ska lägga till mer information för att få den mer komplett. Problemet är att jag INTE HAR någon mer information att lägga till. Jag har fyllt i allt som jag har, relaterat till FB, men jag kan ju inte gärna hitta på BlueBiz nummer bara för att fylla i den sektionen också...

Är det verkligen någon som får betalt för att utveckla det här skräpet? Jag hoppas verkligen inte de får mycket betalt iallafall. Och jag hoppas verkligen det sker mer QA på den faktiska produktionssidan (dvs underhåll av flygplan etc) än vad som sker på websiten....
 

Dr. Miles

Expert
Jag förstår helt enkelt inte varför många flygbolag mislyckas med web-projekt.
Ska man inte köra beta version pararellt med existerande webbsida ett tag?
 

jumbooze

Medlem
Jag har 90 % complete
Min säger att jag behöver "save time for your next booking by completing your favourites. " men jag hittar inte var man gör det...
Hade ju varit skoj med 100%
 

Dr. Miles

Expert
Det känns som Flying Blue sidan blir bara "bättre" och "bättre". :rolleyes:

Nu kan jag inte ens komma in i bonusresabokningswebbsida.
Screenshot20120312_1.jpg
 
Toppen