Senaste nytt

SAS med ny fast track i Aalborg

BusinessClass

Redaktör
Den 9 juni öppnar SAS en fast track genom säkerhetskontrollen på Ålborgs flygplats i Danmark. Fast track-kanalen kommer kunna nyttjas av resenärer med en SAS Plus-biljett och de som är medlemmar i EuroBonus på Gold eller Diamond-nivå. Den nya fast track-kanalen ligger vid den existerande säkerhetskontrollen, längst till vänster. Ålborg blir den åttonde flygplatsen i Skandinavien…
 

AndersSt

Medlem
Jag har flugit en del till och från Ålborg. Knappast någon trängsel genom security även utan fast track?
 

Agö

Medlem
Det här är väl ett led i att SAS tappar mark i Ålborg i takt med att andra bolag flyttar in. KLM och Lufthansa kör ju en luftbro från Ålborg till Amsterdam och Frankfurt så SAS behöver väl göra något för att behålla transferkunder. Intressant att kika på statistiken. CPH-AAL-CPH backade 10 % från april 2014 till april 2015 och samma minskning syns även på första fyra månaderna 2015. Ganska rejäl tillbakagång som inte kan bero på annat än den ökade konkurrensen från bl.a. dessa två bolag.

upload_2015-6-9_11-57-26.png
 

NotRyan

Medlem
Jag hamnade i lång kö senast jag vände i Aalborg, så det här är nödvändigt för att slippa svettas när man vänder där... :D Tack SAS
 
Toppen