Senaste nytt

Bonusresor longhaul SAS?

Tostarp

Medlem
Jag har de senaste tre åren alltid minst fått en 'kupong' via AMEX med '2 för 1' och försökt utnyttja detta på SAS utan framgång trots mycket lång framförhållning.

Enligt min mening har det blivit i princip omöjligt att hitta bonuresor med SAS på långlinjerna (oavsett klass). Tex detta året försökte jag med SFO men fick svaret att maj 2016 fanns det plats. Iofs har jag försökt med 2 PAX, vilket naturligtvis gör det hela en del svårare. Men det verkar som om bonusresor hos SAS på långlinjerna är extremt begränsade.

Någon annan som upplevt samma, eller har någon förklaring (Typ att att EBG+EBD alltid får bonusplats eller någon annan konstig bestämmelse??)?
 
Et følsomt emne...

Nogle finder altid pladser og andre finder aldrig pladser. Dine chancer øges eksponentielt med din mulighed for at være fleksibel - så det er mit råd.
 

NotRyan

Medlem
Det är alltid svårare att hitta TVÅ platser, och till San Francisco är det ju svårt bara att hitta EN... Testa andra Star - bolag. .. Visst, det blir något dyrare i poäng och ganska saftigt med avgifter och bränsle-tillägg, men du kanske kan åka SAS + United via Chicago till San Francisco så slipper du det mesta av tilläggen...
 

palmen

Moderator
Bonusplatserna brukar släppas ungefär 330 dagar innan, det ska inte vara några större problem att boka till de flesta destinationer förutom just San Francisco. Lite flexibel måste man dock vara och inte alltid man kan få direktflighter utan kanske måste till Oslo eller Köpenhamn om man har Arlanda som bas.
Under sommarmånaderna när "alla" vill resa är det ännu svårare att hitta dessa biljetter av förklarliga skäl, lite lättare under vinterhalvåret och ibland kommer det helt plötsligt ut massa tillgänglighet utan förvarning.
 

Rob_flyer

Medlem
Jag har rest tre gånger och har en kommande 2-4-1 i C till New York. Sju gånger har det varit mellanlandning i Oslo, och alla resor har bokats i princip 330 dagar i förväg.
Min personliga erfarenhet är att det som EBG varit svårt att hitta resor till USA med väldigt kort framförhållning.
 

Börling

Medlem
Jag flög Got-Sfo i C 2 pers på 2-4-1 i feb 2014
bokade i oktober. Flyger på onsdag Got-mco 6 pers på 3 st 2-4-1, 2 i C 4 i Eco. Bokade i april. Min erfarenhet är att man måste vara inne ofta och spana, när möjlighet dyker upp får man inte tveka utan hugga snabbt som attan.. Men trägen vinner (ibland) lycka till!
 

agehall

Medlem
Jag skulle säga att nyckelordet är "lagom" lång framförhållning. 330 dagar ut tycker iaf jag det är svårt att hitta platser men givetvis är det även jättesvårt nära inpå.
 

Viking75

Medlem
Det är ju så också att status, främst Pandion spelar roll om man ringer in och vill boka SAS. På *A ska det officiellt inte spela någon roll vad gäller status/tillgänglighet. Men som flera rutinerade medlemmar säger så är det viktigaste att leta(ofta)
 
Toppen