Senaste nytt

Plånbok som tar många kort utan att bli supertjock?

Rubriken säger emot sig själv – jag vet – men det måste finnas bättre plånböcker än den jag har nu.

Ska rymma minst 12 kreditkort + körkort, nationellt ID, försäkringskortet och lite småkrafs. Behöver inte ha myntfack.

Bonus om de har en hållare för en liten penna.

Några tips?
 

johhenrik

Medlem
Kanske lite Off-Topic, så jag kan ta bort mitt svar om du vill. Bara hojta till.

Jag själv ville ha lite ordning på alla mina bonuskort, kreditkort etc, precis som du. Ville dock inte ha dem i en plånbok då jag slutat med plånbok och istället kör en money clip istället med plats för några kort. Iaf, jag har tidigare varit lite allergisk mot sådana där reseplånböcker som finns, då de ser så otroligt klumpiga ut, men tillslut bestämde jag mig för att prova. Bara för att ha alla bonuskort för flyg och hotell samlat. Jag blev sugen på en variant som jag tror @Anfield postade bild på här, men var inte sugen på att hosta upp en tusenlapp för att sen inse att det inte var för mig, så jag körde snikvariant deluxe: Biltema och Clas Ohlson! :) De hade en relativt smal variant på Biltema med plats för många kort. Sen köpte jag en liten kredkortsplånbok på Clas Ohlson, som tar 6 kort. Så i den har jag kreditkort och bonuskort i den större. Sen har jag plats för pass, boardingpass och lite valutor. Otroligt smidigt för mig, så nu ska jag bara vid tillfälle köpa på mig en sådan som @Anfield har helt enkelt, som jag tyckte var grymt snygg och praktisk. :)

I slutändan ville jag inte springa runt med alla korten hela tiden nämligen, då jag inte behöver allt när jag är hemma, utan endast på resande fot.

Edit: Produktlänkar

Resefodral - Resa Väska - Biltema
Kreditkortsfodral Cantoni - CANTONI | Clas Ohlson
 
@johhenrik Inte alls off-topic, det är ju en tänkbar lösning på problemet! Ska fundera. Kruxet är dock att jag inte tror att jag klarar mig på sex kort i vardagen. (Årskort på SJ och två olika lokaltrafikkort måste ingå i det jag alltid har med.)
 

Nemo

Medlem
Jag har en plånbok från Clas Ohlson som i dagsläget har 15 st kort i kreditkortsstorlek samt SAS SmartPass. 6 st kort får plats i egna fack, de vanligaste ligger där såsom Nationellt ID, MasterCard, CCG, EBG. Sedan får 7 x2 kort plats i vardera fack. Det finns även ett sedelfack med olika valutor. Totalt får 20 kort plats utan att den är överdrivet stor. Den plånboken åker med på resor. Annars har jag en likadan hemmaplånbok med de kort som man använder hemma.

Kreditkortsfodral Asaklitt - CANTONI | Clas Ohlson (inte samma plånbok som @johhenrik)
 

johhenrik

Medlem
@Christian R Slim Sleeve ser fin ut, tänker att det går utmärkt utan särskilda fack för varje kort. Har du den själv? Skulle gärna vilja se hur den ser ut när den är fullpackad...
Om jag inte minns helt uppåt väggarna så var det några stycken här som beställde en sådan. Sök efter bellroy i forumet så borde du hitta tråden. Eller så blandar jag ihop det med någon annan plånbok. :)
 
15(!) kort:

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 
Toppen