Senaste nytt

Intervju: Nyheter, tankar och förändringar i SAS ombordkoncept - Stephanie Smitt Lindberg/Johan Mägi

Jacob

Medlem
Det har varit flera diskussioner om SAS under senaste dagarna, både i BusinessClass eget forum och i övrig media. Förutom en del sakfrågor har det handlat om vad många kunder upplever som en inkonsekvens inom företaget samt en allmän fundering vad SAS vill med sina produkter.

Vi fick möjlighet att prata med två ansvariga på SAS - Stephanie Smitt Lindberg, Vice President Customer Journey & Loyalty, samt Johan Mägi, Head of Onboard Product & Services - för att reda ut vad som hänt men också för att få en inblick i de tankar som finns för framtiden och vad som är på gång.
 

oermen

Medlem
Den nya ölen har mottagits positivt och finns nu i samtliga kabinklasser och även på flyg inom Europa.

Den står også fint i deres menu, men det hjælper ikke meget når de ikke laster den på flyet og har glemt at fortælle personalet om den.

Jeg fløj København-Stavanger d. 3/6 og Stavanger-København d. 7/6. På begge flyvninger bad jeg om at få en Mikkeller øl. Det resulterede i at de forsøgte at give mig en Carlsberg hvilket jeg afviste og tog en Cola i stedet.
 
Bra intervju! Tjat från min sida, men vänligen - erbjud champagne inom europa... Höjer upplevelsen ett snäpp. : ) 4 miljoner EB medlemmar planeras att uppmärksammas, roligt. Hört något om det blir något kul event 2016 då SAS fyller 70 år?
 

Jonas C

Medlem
Intressant artikel. Dock nämndes det ingenting om att man planerar att införa varma måltider i PLUS på kvällsavgångar.
 

varva77

Medlem
Tackar för bra uppdatering. Smoothieförklaringen är minst sagt oklar... "last och logistik"???? Slutar heller inte att förundras hur extremt dåligt internkommunikationen verkar fungera på stället. " information till all kabinpersonal" som ett skäl att en förändring skall ta tid?

Stor eloge till två pudlar men så trist och onödigt att det ens skall behövas. Varför skulle de in och pilla överhuvudtaget?
 

Palazzi

Medlem
Bra intiativ o genomförande av artikeln. Märks ju också att SAS administration vill väl.... Tyvärr underblåser det ju än mer att de är totalt virriga iom alla misslyckanden.

Tyvärr har nog SAS förbrukat sina chanser hos mig. Ett alternativ när andra möjligheter saknas, men tyvärr inte annars.
 

Jacob

Medlem
Tackar för bra uppdatering. Smoothieförklaringen är minst sagt oklar... "last och logistik"???? Slutar heller inte att förundras hur extremt dåligt internkommunikationen verkar fungera på stället. " information till all kabinpersonal" som ett skäl att en förändring skall ta tid?
Det är en ren intern sak där det finns en intern logik men inte en extern logik. Det är nog inte så mycket informationen till kabinpersonalen som tar tid utan snarare att det är en del processer som ska ändras om, vilket jag misstänker inkluderar alla cateringkök runt om i världen som levererar catering till SAS.
 
Toppen