Senaste nytt

Tips til brug af points

Jeg har en stor stak points som jeg godt kunne tænke mig at brænde af inden der kommer yderligere devaluering eller SK helt forsvinder :eek: - er der nogen der har gode ideer til flyvninger spændende steder hen eller gode bargains på long distance C class for en familie på 4 (børn på 10 og 7)?
 
Der er et antal ting du skal gøre op med dig selv @Pandion1Haliaetus

- Vil Du/I helst rejse med SAS?
- Kan i acceptere at rejse 2+2 på visse strækninger?
- Hvor lang tidshorisont har I. Har I mulighed for at være spontane eller skal det helst være planlagt nogle måneder frem?

Så er der lige det med Spændende steder - Er det Øst, Vest eller Sydpå? Kan i lide snorkelferie, vandreferie, storbyferie osv.
 
Tak @Christian R !

- Helst SK på det lange stræk, men ikke nødvendigvis - hvis der er god mening i at flyve med andre.
- Skal helst være alle samlet på alle stræk
- kan være spontant :)

Og anything goes i forhold til destinationer og aktiviteter - havde selv overvejet en skiferie i Japan, men det kræver at børnene er lidt større ...
 

Johan Hbg

Medlem
Jeg har en stor stak points som jeg godt kunne tænke mig at brænde af inden der kommer yderligere devaluering eller SK helt forsvinder :eek: - er der nogen der har gode ideer til flyvninger spændende steder hen eller gode bargains på long distance C class for en familie på 4 (børn på 10 og 7)?
Det här gillar jag, är i exakt samma situation själv fast med barn på 3 och 6. Följer tråden vidare, alla tips är intressanta, särskilt som det är sjukt svårt att hitta 4 bonusplatser i sas c.
 
Nu havde jeg helt glemt denne, så undskyld det tog lidt tid..
- Helst SK på det lange stræk, men ikke nødvendigvis - hvis der er god mening i at flyve med andre.
- Skal helst være alle samlet på alle stræk
- kan være spontant :)
- familie på 4 (børn på 10 og 7)

Og anything goes i forhold til destinationer og aktiviteter - havde selv overvejet en skiferie i Japan, men det kræver at børnene er lidt større ...
Her er lidt tanker og idéer:

Da I er 4 som gerne vil rejse sammen vil jeg mene SAS Business er det åbenlyse valg da du har udvidet mulighed for at bruge point på SAS metal som Pandion. Hvis I ikke er tilfredse med udvalget kan i koble partnerflyvninger i Business på til Star Alliance Award-pris.

Nogle forslag jeg selv finder interessante:

SAS Business T/R til Hong Kong - nytår i Hong Kong, evt. et par dage i Macau. Mulighed for at lave 1-2-3 dages udflugter til eksempelvis Taipei - alt efter temperament.

SAS Business OpenJaw til Beijing og Shanghai - Efterårsferie i Kina. Mulighed for shopping i Shanghai og kultur i Beijing. Bullettrain mellem de to byer. Denne kan også kombineres med Hong Kong/Tokyo som OpenJaw med 72 timers visumfri transfer i Shanghai/Beijing.

SAS Business OpenJaw til Nordamerika. Mulighederne er mange, umiddelbart tænker jeg Chicago/New York eller Chicago/Washington. Biltransport eller en løs enkeltbillet med United mellem det par I vælger.

SAS Business T/R til San Francisco. 3 uger med bil i Californien henover sommeren eller måske 1 uge/10 dage i efteråret hvor i nøjes med Bay-area?

SAS Business T/T til Tokyo. Japan Rail-Railpass tager i rundt i landet - lidt afhængigt af ambitionsniveau kræver det mellem 10 dage og 3 uger - hvis i "nøjes" med Tokyo er 1 uge perfekt.

Den frække... Børnene + bedsteforældre 1 uge til Mallorca/Grand Canaria/ i SAS Plus med fri chips og smoothies (haha) (Eller måske bare i sommerhus). Du og fruen smutter på forlænget weekend i Lufthansa First til Tokyo, Hong Kong, Singapore, New York, Boston eller hvad som nu trækker mest.

Umiddelbart ville jeg holde mig til SAS destinationer da en sidste "ekstra" flyvning med en Star Alliance partner gør hele turen markant dyrere. Hvis allerede har udforsket SAS' interkontinentale destinationer eller synes de er for kedelige må jeg skrue op for kreativiteten :oops:
 
Tak @Christian R! Det var også min tanke, at det gav bedst mening med SK - både i forhold til pris og tilgængelighed! "Den frække" kan jo også kombineres med en SK destination for forældrene ;)
 
Toppen