Senaste nytt

2+2+2 Vilket är mest ekonomiskt mellan poäng och pengar?

Tostarp

Medlem
Ska bo 6 natter i Asien (privat) på tre olika ställen och tänkte mig 2+2+2.

Vilket är mest ekonomiskt mellan att ta 2 natter i rad på pengar + poäng eller 1 natt för pengar och 1 natt på poäng?

Jag har full högaktning för att det finns någon här som redan räknat ut denna ekvation...?
 
Det afhænger af hotellet og hvilke kampagner som findes. Det er umuligt at give et kvalificeret svar når man ikke ved hvad værelset koster med cash, cash + point og point.
 

palmen

Moderator
Välkommen till forumet @Tostarp
Precis som Christian säger är det svårt att ge något råd när man inte har mer info om vilka hotell det gäller.
Det kan finnas kampanjer på vissa hotell under den tid du ska vara där, medan andra tar ordinarie priser mm.

Beror också på vad du anser som mest ekonomiskt, dvs hur man värderar sina poäng.
Jag brukar personligen använda poäng för att delbetala rum i London (Club Carlson hotell) Där kan man ofta få 60-80£ rabatt på en hotellnatt om man nyttjar 10-15.000 poäng. En hotellnatt kostar ofta 170-400£ eller 50.000 poäng per natt, personligen ser jag det som väldigt bra värde för poängen att då delbetala med poäng.
 

agehall

Medlem
Välkommen till BC @Tostarp!

Det beror även på vad alternativvärdet av poängen är. Om du tex sparar poäng för att i framtiden bo på ett riktigt dyrt (penningmässigt) hotell så är det kanske dumt att använda dem nu. Bara du kan svara på poängen är värda för dig.
 

Senator

Moderator
Välkommen hit! Jag anser att högst värde av att använda Hilton poäng är att boka 5 nätter per vistelse då du betalar för 4 och får 5.

I vissa lägen kan det vara gynnsamt att boka en natt med poäng om priset i cash är väldigt högt som t.ex. Bentley Miami till $1 699 per natt på Nyårsafton

Nu framgår det inte vart du skall i Asien och vad hotellen kostar i cash, men min regel är USD 500 per natt innan jag tittar på poäng.
 

Tostarp

Medlem
Tack alla!
Jag var kanske lite otydlig med vad jag ville få ut av denna tråd?

Med båda alternativen så får man ju 3 'stays', men får man också 6 'nights' oavsett om den ena natten är helt på poäng?
 
Toppen