Senaste nytt

Söker resa Stockholm- Kalifornien

Aviator

Medlem
Hej! Jag har en del poäng i Eurobonus (ca 300k), samt en 2-4-1 jag skulle vilja bränna på en resa i sommar, då är siktet inställt på Kalifornien! Någon som kan se hur tillgången på biljetter ser ut i alla dessa verktyg som finns?
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? San Fransisco eller Los Angeles, kan flyga till ena och hem från den andra
  3. När vill/behöver du resa ut? 25:e Juli +/- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Jag vara hemma hemma senast 9:e Augusti
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class eller Ekonomi, helt Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Helst poängresa, men annars max 10.000 SEK per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Helst inga byten i USA
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

agehall

Medlem

palmen

Moderator
Det är relativt enkelt att söka på detta själv på webben. Uniteds hemsida är väldigt bra att använda för att söka awards, det kan dock kräva att du söker sträcka för sträcka och inte Stockholm-San Francisco.
Exempel på sökning Stockholm-Frankfurt, Frankfurt-Vancouver, Vancouver-San Francisco. Gör detta som 3 separata sökningar, börja med atlantsträckan som oftast är den trånga sektorn.

På Uniteds sida är det saver award du ska leta efter (blå knapp), om du hittar en sträcka som saver award kan Eurbonus med största sannolikhet boka detta. Har inte så bra koll på business till just San Francisco/Los Angeles, men det är två av de svåraste destinationer att hitta award-resor till.
Det är även relativt sent att söka på detta nu i och med att det är mitt i semestern.

Gjorde bara lite snabba sökningar och hittade knappt något på era datum. Frankfurt-Boston med LH C på B747-400 hittade jag med utresa 24/7 för 2 personer. Vidare gick det att hitta Boston-Chicago-San Francisco den 24e.
Hemresa hittar jag 6e augusti på Chicago/Washington-London med United. Däremot svårare att hitta connection till dessa städer så ni kanske måste åka 1 dag tidigare från västkusten för att hinna med bytet.
Som sagt väldigt svårt med era datum så här tätt inpå, men som agehall säger så kan det öppnas upp platser nära inpå avgång, även om jag tror att det också blir svårt med tanke på att det är mitt i semestern och det är högsäsong för resor till USA.
 
Last edited:
Toppen