Senaste nytt

Garanterat rum på Best Western: Har ni som Diamond lyckats använda det?

olo

Medlem
Jag har försökt använda mig av förmånen för Diamonds "Garanterat rum vid bokning senast 48h innan ankomst. (Gäller ej vid mässor & större events)" utan att lyckas. (Förmåner och villkor )
  • Vad är er erfarenhet av det? Har ni lyckats boka med rum på fullbokat hotell?
  • Hur har ni gjort för att boka en sådan natt på Best Western?
  • Finns det en lista över datum för respektive hotell som är undantagna, eller kan de på måfå hänvisa till att det är ett event i staden?
I senaste fallet kontaktade jag hotellet direkt då det var fullt på webben. Jag efterfrågade garanterat rum, som Diamond-medlem, men fick ett nekande svar då hotell var fullt. De erbjöd istället en prioriterad plats på väntelistan. Jag insåg ganska snabbt att det var lönlöst att fortsätta diskutera med hotellet. Försökte då ringa BW:s centralbokning, som dock hade tagit stängt för helg. Så mycket för ett garanterat rum...


Eftersom det verkar vara en Skandinavisk förmån med garanterat rum, så jämför jag med Nordic Choice. Där jag har nyttjat det flera gånger, vilket kräver bokning via telefon till centralbokningen. Det har aldrig varit någon diskussion eller ifrågasättande, utan de brukar bara upplysa mig om att inga avtalspriser gäller och tacka för att jag bor hos dem. Nordic Choice har också en tydlig lista över vilket datum som garantin inte gäller, presenterad per stad.
 
Jag har katastrofala erfarenheter av BW:s förmåner. Eftersom att varje hotell är ett eget bolag verkar det skilja sig helt åt hur man "ger ut" dessa förmåner. Om det sedan är oerfaren extrapersonal kan det gå hursom helst. Bokade en svit och fick ett enkelrum. Tex, eller vägra ge sen utcheck. Allt beroende kunskapsnivån. Och BW International verkar inte kunna styra så mycket över det, om man mailar dom så hänvisar dom bara till hotellet ifråga.
 

ulagun

Medlem
De gånger jag försökt har de oftast hänvisat fullt pga båtmässa, läkarkongress eller liknande.
I de fåtal fall där jag erbjudits rum har det varit till fantasipriser. Rum på mitt vanliga BW i Sthlm som normalt kostar runt 1.500 kr har de begärt ca- 3.000 för. Billigare att dagpendla
 
Toppen