Senaste nytt

United - nergraderad och sen - ersättning

Falcon71

Medlem
Hej alla - nån som har koll på om man kan få någon ersättning för detta
Amex 2-4-1 resa bokad

10.00 business London - Newyork - 15.00 business - Orlando ( framme 17.49 )
london - new york planet inställt , blev istället

12.10 Ekonomi London-Newyork 18.26 Business - Orlando ( framme 21:18 )
fanns inga business till new york lediga, fanns 2 i first som dom vägrade släppa
 

palmen

Moderator
Du borde definitivt ha rätt till ersättning för nedgraderingen, är för dåligt påläst på 261/2004 men jag tror att du även har rätt till ersättning för förseningen som är över 3 timmar.
 

Thornado

Medlem
Hej

Jag tycker att du enligt EU 261/2004 borde ha rätt till:
* 600 EUR för förseningen (>3 timmar).
* 75% av biljettpriset för nedgraderingen - som du kan läsa om i ett antal andra trådar här så är det inte helt uppenbart hur detta ska beräknas när det handlar om en award-resa (och flygbolagen tenderar att ha lite olika åsikter om detta, även för betalda biljetter...).
 

flum

Medlem
Hej alla - nån som har koll på om man kan få någon ersättning för detta
Amex 2-4-1 resa bokad

10.00 business London - Newyork - 15.00 business - Orlando ( framme 17.49 )
london - new york planet inställt , blev istället

12.10 Ekonomi London-Newyork 18.26 Business - Orlando ( framme 21:18 )
fanns inga business till new york lediga, fanns 2 i first som dom vägrade släppa
Vilket gräsligt tilltag att inte släppa platserna i F i detta fall - Jag hade varit ursinnig!!
 

Alf

Medlem
Urdåligt att dom inte släppte de två platserna i Finspång dom borde åtminstone uppgraderat någon av passagerarna i C till F så att du kunnat behålla din plats i C. Jag skulle levt rövare om detta vid incheckningen och krävt ombokning till annat bolag. Det är ju på atlantsträckan man vill sitta i C.
 

agehall

Medlem
Klockrent EU261/2004-fall. United kommer nog att hävda att det inte gäller dem, men det gör det på utresan från EU.
 
Kan @jumbooze kontakta receptionen, vi har ett award downgrade case!

Urdåligt att dom inte släppte de två platserna i Finspång dom borde åtminstone uppgraderat någon av passagerarna i C till F så att du kunnat behålla din plats i C. Jag skulle levt rövare om detta vid incheckningen och krävt ombokning till annat bolag. Det är ju på atlantsträckan man vill sitta i C.

Finspång, hur tänkte du nu? o_O
 
Last edited:
Toppen