VictorB
Medlem
Skulle resa till Rom den sjunde maj med familjen men vårt flyg blev inställt pågrund av branden på FCO. Deras kundtjänst hjälpte då oss att boka om våra biljetter via Milano dagen efter då inte det fanns inte tillräckligt med platser på direktflyget till Rom för fem personer.
När vi dagen efter skulle checka in så visade det sig att kundtjänsten endast hade bokat om tre av fem personer trots att vi hade fått en muntlig bekräftelse om att vi alla var ombokade dagen innan. När vi ringer kundtjänsten och försöker reda ut situationen så påstår dem att två personer inte finns med på vår bokning och det är därför de inte blivit ombokade(de uppgav då ett annat bokningsnummer). Detta kollade vi upp med Aviator som hade hand om incheckningen de kunde se att vi alla låg på samma ursprungliga bokningsnummer men att endast tre var ombokade. Kundtjänsten kunde inte se till att alla fem kom med på samma flyg och eftersom att det endast var en weekendresa och vi redan förlorat en och en halv dag så var resan förlorad och vi åkte hem.
Kundtjänsten vill inte hjälpa oss att resa tillsammans då de påstod att vi hade godkänt ombokningen av tre personer dagen innan och dessa kunde då inte ändras utan de andra skulle då få åka dagen efter dvs två dagar efter ordinarie avgång.
Vad har vi för möjligheter till ersättning och vart ska vi vända oss?
Tacksam för era tips och ideér.
När vi dagen efter skulle checka in så visade det sig att kundtjänsten endast hade bokat om tre av fem personer trots att vi hade fått en muntlig bekräftelse om att vi alla var ombokade dagen innan. När vi ringer kundtjänsten och försöker reda ut situationen så påstår dem att två personer inte finns med på vår bokning och det är därför de inte blivit ombokade(de uppgav då ett annat bokningsnummer). Detta kollade vi upp med Aviator som hade hand om incheckningen de kunde se att vi alla låg på samma ursprungliga bokningsnummer men att endast tre var ombokade. Kundtjänsten kunde inte se till att alla fem kom med på samma flyg och eftersom att det endast var en weekendresa och vi redan förlorat en och en halv dag så var resan förlorad och vi åkte hem.
Kundtjänsten vill inte hjälpa oss att resa tillsammans då de påstod att vi hade godkänt ombokningen av tre personer dagen innan och dessa kunde då inte ändras utan de andra skulle då få åka dagen efter dvs två dagar efter ordinarie avgång.
Vad har vi för möjligheter till ersättning och vart ska vi vända oss?
Tacksam för era tips och ideér.