Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

A

Aurora

Guest
Att det tidigare skulle vara dyrare att flyga till Köpenhamn än Malaga var ju helt tokigt.

Kjempebra at man er fornøyd med prissetting, men det er da virkelig ikke basert på lengde eller flytid at flyruter blir prissatt :p Glasgow-Barra tar ca 40 minutter i en Twin Otter med flybe, og koster ca 1500SEK om du er tidlig ute (får fatt på de billigste billettene). Det *skal* det også koste. For ikke å snakke om i Nord-Norge, hvor du må ut med minst 1000NOK for en t/r flytur på 20 minutter hver veg (Båtsfjord-Vadsø, for eksempel). Etterspørsel, konkurranse, kundegrunnlag... It's all about it. Sjekk priser på København-Torshavn, sjekk hvor langt det er å fly og prisene der. OBS: kan være vondt å se om man er opptatt av pris vs avstand... :p

Skjermbilde 2015-05-30 kl. 20.02.49.png
Skjermbilde 2015-05-30 kl. 20.03.34.png
 

Börnen

Medlem
SK1421 idag, fantastisk besättning , flera i personalen kom fram och pratade med 5-åringen, han fick välja två leksaker och hjälpa till med säkerhetsgenomgången. SK1011, bra också, sjungande flygvärdinnan. Nu hoppas vi på att SK983 blir lika bra.
 
J

JPMorgan

Guest
Jag kanske är ensam att tycka så här men varför berömma ett flygbolag på saker som bör fungera och ingå?
Det är väl saker utöver det normala som menas eller är SAS så dåliga i dag att minsta lilla grej som fungerar blir -det här gjorde ni bra?
 

JohnnyWilde

Medlem
Var ska jag börja?
Från start till mål lyckades SAS ge mig en närmast optimal flygupplevelse efter förutsättningarna.
Gjorde en snabbvisit till London i helgen och vår outbound var nästan två timmar sen pga åska och landingslots då redan efter en halvtimme började en rep dela ut vouchers i loungen för "mat" & dryck.
Som klassens ordningsman frågade jag varför han gav dem till oss då vi redan hade fritt fika?
Svaret var " äh det kan bli ytterligare försening och då är skönt sitta i gatebaren med en bira", sen sa reppen att det fanns fler var den kom ifrån om vi ville!
Väl på flighten blev jag briefad om att jag som satt på exitrow hade vissa skyldigheter och när jag nämnde att jag gjort 30-40 flyg på exitrow utan att få direkt instruktioner av CC var hon uppriktigt förvånad.
Hade dessutom seatblock trots full flight och equipment change.

Retur från London i kväll och jag fick op-up då minus var fullt och uppenbarligen hade jag seniority. . Inte nog med det....perfekt priobording och seatblock ihela plus.

Ja fan Mikkeller fanns både i plus och minus - röd och vit :)
 

agehall

Medlem
Väl på flighten blev jag briefad om att jag som satt på exitrow hade vissa skyldigheter och när jag nämnde att jag gjort 30-40 flyg på exitrow utan att få direkt instruktioner av CC var hon uppriktigt förvånad.

Det gör mig lite förvånad också - kan inte minnas när jag sist såg att crew inte pratade med dem som sitter på nödutgång. Är det SAS du flugit med eller vilka bolag är det som slarvat med detta?
 
Toppen