Senaste nytt

Transfer av miles till IHG gav status

Morgan

Medlem
Hade 20 000 Virgin Flying Club miles som höll på att gå ut. Kom då fram till att det bästa för mig var att konvertera dessa till IHG Rewards Club och sedan därifrån eventuellt till presentkort eller 4000 Avios.

20 000 Flying Club miles gav 20 000 Rewards Club Points (d.v.s. dålig konvertering för de flesta, som vanligt). Blev dock förvånad när jag i morse fick ett mail från IHG om att jag fått Gold-status - trots att jag inte bott en natt där på 3 år... Det är alltså min konvertering av Virgin-miles som gett mig Gold.

Kanske värt att känna till för den som behöver poäng för status hos IHG och har miles som skräpar på andra ställen!

Sen att Gold verkar värdelöst är en annan historia...
 

Alf

Medlem
Jag gjorde något liknande för något år sedan och fick också Guld. Har tyvärr inte haft någon större nytta av Guldstatusen, sällan uppgradering.
 

Homer

Medlem
Det är helt rätt:

Points for Elite Status – For purposes of determining Elite Status, IHG® Rewards Club points are classified as either Elite Qualifying Points or Non-Elite Qualifying Points. Base points earned from Qualifying Rates paid for hotel stays, points collected from partner transactions, IHG® Rewards Club Bonus Points Packages and Meeting Rewards are considered Elite Qualifying Points and counted towards membership elite status.


Jag gjorde något liknande för något år sedan och fick också Guld. Har tyvärr inte haft någon större nytta av Guldstatusen, sällan uppgradering.

Det är ingen Guldförmån, krävs Platinum för chans till uppgradering.
 
Last edited:

Morgan

Medlem
Då är ju konvertering till IHG Points generellt bra att göra med poängslattar som man ibland samlar på sig när man inte flyger med en allians!
 

Morgan

Medlem
Läser det som att det är 40000 kvar?

"Gold members will need to earn 40,000 qualifying points or stay for 40 qualifying nights to reach Platinum membership."

Oavsett så är det mest Scandic eller Nordic Choice som gäller för mig just nu...
 

henrik l

Medlem
Jag har ju varit totalt insnöad på att konvertera andra vägen andra vägen, från hotellpoäng till flygmil. Men men jag har lite Skymiles som ligger och skvalpar hos Delta. Hittade du erbjudandet via Virgin eller IHG?
 

Homer

Medlem
Läser det som att det är 40000 kvar?

"Gold members will need to earn 40,000 qualifying points or stay for 40 qualifying nights to reach Platinum membership."

Oavsett så är det mest Scandic eller Nordic Choice som gäller för mig just nu...


Pressreleasen är diffus.


What are the new membership levels and what are the qualifications to earn status?
IHG® Rewards Club will now have four levels:
  • Club
  • Gold: earn with 10 Qualifying Nights or 10,000 Qualifying Points
  • Platinum: earn with 40 Qualifying Nights or 40,000 Qualifying Points
  • Our newest membership level: earn with 75 Qualifying Nights or 75,000 Qualifying Points
IHG Rewards Club Member Benefits FAQ | IHG



IHG.jpg
 
Toppen