Senaste nytt

Vad är din längsta omväg?

agehall

Medlem
Vi har ju tråden Din längsta och kortaste flygresa? | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor där det talas om längst och kortaste flygsträcka. Många här inne har ju flugit ganska långa flighter och en hel del korta.

Jag är däremot intresserad av vilken den längsta "omväg" ni tagit är? Dvs du skulle från A till B men valde att flyga via C för att få mer miles eller liknande.

Inga rena milage runs i den här tråden dock! Det har vi andra trådar för - den här tråden vill jag ska handla om omvägar på resor som behövde göras av andra syften!

-------------

Själv har jag nog gjort ett par

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
(lite olika varianter också) eftersom jag både vägrade att flyga intra-afrika om det fanns alternativ och ville få mer miles.
 
Last edited:

chazzie

Medlem
Klockar inte in på något mer spännande än 20%, åkte MIA-IAH-LHR-ARN istället för det andra förslaget för samma pris =}
 

nota bene

Medlem
Jag har inom Europa gjort DUS-CPH-ARN-ZRH-FRA då jag redan hade ena biljetten när den andra resan dök upp (blev till slut knappt 2h på ARN i loungen), och kunde inte vaska p.g.a. bagage som skulle levereras till STO...

1828 mi vs 117mi i.e. 1562%
 

nissefalk

Medlem
Nairobi till Lagos via Dubai, 4 timmar direkt, betydligt mer via Dubai men känns bättre att flyga Emirates än Kenya Airways...
 
Toppen