Senaste nytt

Tips på bra restauranger i Aten?

bossefin

Medlem
Några år sedan men Strofi var riktigt bra och prisvärt. Bra mat (modernt grekiskt), trevlig personal och en fantastisk utsikt på takterassen.
 

guran

Medlem
Botrinis, riktigt bra. Modern crossover. Mycket prisvärd 4 rätters meny för 45 euro plus minst tre mellanrätter. Bra vinlista dock märkligt sorterad i en iPad utan priser så kan vara värt att fråga priset då en 30 euros vin kan vara bredvid ett för 300 euro. Toppservice, och har en välförtjänt Michelinstjärna.
 

jumbooze

Medlem
För min del så är det Grekisk mat som jag är intresserad av
jag åker till så många ställen annars där jag kan äta internationell gourmet så
det känns som jag vill äta lokalt.
 
Sorry för att det dröjde.....

Min favorit restaurang är denna
Google Maps
Jag vet inte vad den heter och dom pratar dålig engelska men den lokala maten där är fantastisk! Kostar nästan ingenting men är traditionell och god! lite tapas stuk men massa små rätter där man kan ta in en hel del och testa sig fram.

Min andra restaurang som är lite mer "turistig" är denna
Καλωσορίσατε στο ΑΜΜΟΣ Μεζεδοπωλείο | ΑΜΜΟΣ Μεζεδοπωλείο
Miljön är mycket trevlig och maten är god! Även mina grekiska vänner äter gärna här och det enda dom anmärker på är att bläckfisken har varit fryst (fast det kan ju vara just när jag var där mitt i vintern?)

Min tredje är egentligen en mängd restauranger på en och samma gata nästan vägg i vägg......GRILL!!!
Google Maps
Det ligger ett antal liknande restauranger efter varandra och man tar någon som verkar vara bra. Jag har testat två och båda var lika bra.

Ingen ligger i Atens innerstad då jag inte hittat någon riktigt bra där. Det finns mindre dåliga i gamla stan men ingen som jag hittat som varit fantastisk.
 
En till restaurang med grymt bra seafood. Käkade lunch där idag och blev mäkta impad! Inget fancy utan så enkelt att hade råvarorna varit dåliga så hade det inte gått att dölja.
I pireus ligger denna pärla. ... åker man sightseeing bussarna så passerar dom ganska nära.

103 Λεωφ. Χατζηκυριάκου

Google Maps
 
Toppen