Senaste nytt

All Nippon Airways lägger ner Paris-Tokyo Narita - startar Bryssel-Tokyo

BusinessClass

Redaktör
I samband med vintertidtabellen gör japanska All Nippon Airways en förändring i sin Europatrafik. Linjen Paris CDG-Tokyo Narita läggs ner och en ny linje Bryssel-Tokyo startas. Linjen Paris CDG-Tokyo Narita trafikeras idag dagligen med en Boeing 787 Dreamliner men är nu stängd för bokningar efter 25 oktober. Linjen är även stängd för bokningar för sommartidtabellen 2016 enligt…
 

Agö

Medlem
För att vara petig, ANA lägger ner Paris - Tokyo Narita, men de behåller Paris - Tokyo Haneda.
Annars låter det som om de lägger ner Paris - Tokyo helt och hållet när man läser endast rubriken. :)
Mmm. Tydlighet är viktigt!

Spännande med Bryssel-Tokyo. Kan tänka mig att det finns tillräcklig efterfrågan.
 

Hawkster

Ny medlem
Menar författaren till artikeln att det är en lågoddsare att det blir B787 (då den trafikerar Paris idag) eller är det verkligen en högoddsare (alltså låg sannolikhet)?
 

Dr. Miles

Expert
Mmm. Tydlighet är viktigt!
Paris CDG - Tokyo Haneda linjen kommer att få Boeing 787-9.
http://www.businessclass.se/forum/t...rita-paris-fr-o-m-vintertidtabell-2015.26965/

Spännande med Bryssel-Tokyo. Kan tänka mig att det finns tillräcklig efterfrågan.
Menar författaren till artikeln att det är en lågoddsare att det blir B787 (då den trafikerar Paris idag) eller är det verkligen en högoddsare (alltså låg sannolikhet)?
Japanska flygtidningen skriver att linjen kommer i stor sannolikhet att flygas med Boeing 787 (-8 eller -9).

http://www.businessclass.se/forum/threads/ana-öppnar-tokyo-narita-bryssel-från-vinter-2015.26940/
 

Dr. Miles

Expert
Det är lite synd att Star Alliance JV (ANA, Austrian, Lufthansa och SWISS) gäller endast för mellan Europa och Japan, inte mellan Europa och Asien. Annars hade man säkert kunnat att flyga lite roligare routing.
Idag får man inte flyga som t ex Stockholm-(LH)-Frankfurt-(LH)-Hong Kong-(NH)-Tokyo, utan det ska vara direktlinjer mellan Europa och Japan.
 

Agö

Medlem
Det är lite synd att Star Alliance JV (ANA, Austrian, Lufthansa och SWISS) gäller endast för mellan Europa och Japan, inte mellan Europa och Asien. Annars hade man säkert kunnat att flyga lite roligare routing.
Idag får man inte flyga som t ex Stockholm-(LH)-Frankfurt-(LH)-Hong Kong-(NH)-Tokyo, utan det ska vara direktlinjer mellan Europa och Japan.
Tror nog ytterst att det är bra. JV:s är bra så länge det inte leder till en alltför stor konkurrensbegränsning (och därmed sämre priskonkurrens). På USA har det ju fungerat ypperligt än så länge med stenhård priskonkurrens och matchning.
 
Toppen