Senaste nytt

Loungepersonalen - bra eller dålig service i loungen

karho

Medlem
Tänkte att vi kunde starta en tråd där vi beskriver om vi fått riktigt bra eller riktigt dålig service av personal i lounge vi besökt. Tänkte alltså om personalen hjälp till med något utöver det vanliga, dvs. kolla flygtider, registrera bonuskort till bokning etc. (Personalen som jobbar i loungen kallas ibland för loungedrakar, därav trådens titel.)

Jag börjar: Jag fick bra service i SAS Guldloung på Arlanda T5 för drygt 1½ år sedan. Började bröllopsresa på Arlanda, hade ringt till loungen innan och förklarat läget och sagt att vi skulle besöka loungen och frågade om det fann möjligthet att bli serverar champagne. De skulle se vad de kunde göra fick jag till svar. Vid ankomst med min fru fick vi väldigt trevlig mottagande och gratulationer, och blev serverade vitt vin (tyvärr ingen champagne), och ett fruktfat med god uppskuren frukt till vårt bord. Trevlig service tycker jag! Var EBG vid tillfället.

När har ni fått extra bra eller extra dålig service av drakarna?
 

Dr. Miles

Expert
Bra service, eller mer personlig service när scanning av mitt boardingkort inte fungerade.

Inlägg från: BusinessClass.se Loungen™ 2014 | Sida 164 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
Jag har installerat mig i SAS Gold Loungen på Arlanda T5.
"Hej och välkommen, du måste vara Dr. Miles eller hur?" sa en av damerna vid receptionen.
Det var svårt att scanna in mitt mobilt boardingkort från min mobil men hon sa att "Dig har vi koll på, så ingen fara." Det är alltid trevligt med personlig hälsning.
 

Tockstew

Medlem
Bra tanke! Trådtiteln är dock lite trist. Förvisso är loungedrake ett vedertaget uttryck men jag tycker ändå att en liten justering vore fint!
 

karho

Medlem
Om trådtiteln upplevs som kränkane eller stötande kan jag givetvis justera. Är öppen för förslag.
 

Tockstew

Medlem
Skippa bara loungedrakar så funkar det!

Kan också dela med mig av en fin loungeupplevelse. Det var i Zürich ca 2012. Vår då 5 årige son smet in i first class loungen från den mer gemena businessdelen. Fråga mig inte hur det gick till. Han har god smak! Innan vi hittade honom hann det bli lite ångestladdat på båda håll kan man säga. Det hela slutade dock med att vi fick erbjudande om att gå över till first class delen hela familjen...... Det var trevligt! Tack för det Swiss.
 

Senator

Moderator
Hejsan, jag har ändrat titeln till "Loungepersonalen". Begreppet "Lounge Dragon" på engelska har tyvärr en negativ betydelse, och vi hoppas det finns även trevliga värdar och värdinnor på flygplatsen. Så jag ändrar till en mer neutral betoning.

MVH,
Senator/Hans (Moderator)
 
Last edited:

Senator

Moderator
Nu, svar på frågan. Under den tiden SAS la över ansvaret på ARN till cateringbolaget var det inte så roligt. Men när SAS tog tillbaka ansvaret så finns det några "tjejer" (läs vuxna kvinnor) i SAS Gold på ARN som har räddat mig vid flera tillfällen. Gratis uppgraderingar, alternativa bokningar under dåligt väder...

Dock tror jag @Traveller som Pandion fortfarande är lite sur för att de misstog mig för honom. Det är kanske för att Travellers egna barn säger att vi är "lika som bär" :)
 

ulagun

Medlem
Har alltid gillat personalen på SAS loungen i Oslo.
Oftast trevligt och personligt bemötande och ett "ha de´" när man lämnar.
 

Traveller

Medlem
[QUOTE="Dock tror jag @Traveller som Pandion fortfarande är lite sur för att de misstog mig för honom. Det är kanske för att Travellers egna barn säger att vi är "lika som bär" :)[/QUOTE]

Min vän.. Inte är jag väl sur för detta. Jag är glad för att dom såg att du ser lika flygsliten ut som jag och att du inte alls var sugen på att bänka dig på en pall i SAS Guldlounge till ett eller annat knäckebröd med ost och skinka. Allvarligt talat... Vi är rätt lika.. men inte skulle väl mina barn kalla dig för "pappa"? Då har vi en helt annan diskussion att vänta.
 
Toppen