Senaste nytt

KLM, SAS, Swiss eller British Airways?

Miljon3

Medlem
Hej! Jag o farsan ska åka mellan Stockholm och San Francisco i business med en bilresa till hans vänner i San Diego. Vi har stött på ett dilemma mellan att åka KLM/AF, BA eller Star Alliance. KLM är det billigaste alternativet, BA har vi 100,000 miles på(vill inte åka bonusresa utan kanske samla till senare för att åka till nåt varmt ställe) och Star Alliance har farsan guldkort på (EBG).

KLM kostar 35 000kr, BA ~40 000kr, Swiss ~38 000kr och SAS ~45 000kr (Plus ena vägen). (FÖR TVÅ)
Datum är 3-5 Augusti till 13-16 Augusti.

Så vad är bäst?
 
Last edited:

Tockstew

Medlem
Hej!

För min del hade det blivit Swiss för den oklanderliga servicen. Dessutom skulle jag säga att det finns minst risk för dålig service. De må vara lite strama ibland men det blir sällan riktigt fel. Dessutom har ju far status på star alliance vilket är ett plus!
 

bossefin

Medlem
Beror på vad du tycker är viktigast. Om jag var i dina kläder skulle jag säkert välja BA för att samla poäng. Om ni ändå ska flyga business är ju värdet av statuskort rätt litet.

Fast Swiss vinner nog om det är själva upplevelsen.
 

agehall

Medlem
Köp en biljett till Houston istället och ta er sista biten med en lös biljett. Det lär bli billigare om de där priserna är per person i business. Sedan är valet lite enklare. Undvik ScaryTeam och kör OneWorld eller Star Alliance. Däremellan är det nog hugget som stucket skulle jag säga.
 

Miljon3

Medlem
Köp en biljett till Houston istället och ta er sista biten med en lös biljett. Det lär bli billigare om de där priserna är per person i business. Sedan är valet lite enklare. Undvik ScaryTeam och kör OneWorld eller Star Alliance. Däremellan är det nog hugget som stucket skulle jag säga.
Priserna är för 2 editat nu. hur mycket kostar houston?
 
Toppen