Senaste nytt

Trick-it tråd (endast för experter)

JacobGBG

Medlem
Lyckades med min första avlastning idag, lite över hälften av hela. Letar nu efter någonstans där det är möjligt att köpa korta billiga resor i april.;)

Jag väntar med spänning tills att det vi får en "Trick it" trå på BC.se men tyvärr så är den mesta av sånt så centrerat runt at programmera bots som brute forcear olika resesiter idag. Lite för komplext för gemene forumbesökare.
 

agehall

Medlem
Jag väntar med spänning tills att det vi får en "Trick it" trå på BC.se men tyvärr så är den mesta av sånt så centrerat runt at programmera bots som brute forcear olika resesiter idag. Lite för komplext för gemene forumbesökare.

Jag vet att vi iaf har en seriös FD:are här på BC.se, men jag hoppas vi slipper "Trick it"-trådar. Har någon försökt läsa den stora tråden på FT?? Språket är helt omöjligt numera. Det är mer en klubb för inbördes beundran. Dessutom är risken större att flygbolagen får reda på det hål som upptäckts och täpper till det. Mao, det är inte värt det. Hittar du något bra sätt att undvika YQ, använd det och håll det för dig själv...
 

agehall

Medlem
Trick it == olika sätt att få ner priser på flygbiljetter som inte uppskattas av flygbolag. Ofta genom att hitta biljetter där biljettpriser är typ €10 och YQ är €489 eller liknande och sedan se till att YQ-posten försvinner.

För de intresserade finns en GIGANTISK tråd på FlyerTalk i Milage Run forumet. Läs den så kanske ni förstår vad det handlar om. Förstår ni inte så är det inget för er. Jag vet att det låter hårt, men all info finns där och om man inte orkar läsa sig till hur det fungerar, så lär ingen heller peka ut genvägar åt en.
 

Mikael

Medlem
OK tack, jag var mest ute efter vad det innebar, inte detaljer. Har läst igenom några gigantiska trådar på FT, undviker det i den mån jag kan om jag inte är på semester ;-)
 
Jag vet att vi iaf har en seriös FD:are här på BC.se, men jag hoppas vi slipper "Trick it"-trådar. Har någon försökt läsa den stora tråden på FT?? Språket är helt omöjligt numera. Det är mer en klubb för inbördes beundran. Dessutom är risken större att flygbolagen får reda på det hål som upptäckts och täpper till det. Mao, det är inte värt det. Hittar du något bra sätt att undvika YQ, använd det och håll det för dig själv...
Visste inte att det var någon som är intresserad av det här, för det mesta det handlar ju om ekonomi biljetter. Är man någorlunda påläst och har tid att googla så förstår man allt så småningom.
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Jag vet att vi iaf har en seriös FD:are här på BC.se, men jag hoppas vi slipper "Trick it"-trådar. Har någon försökt läsa den stora tråden på FT?? Språket är helt omöjligt numera. Det är mer en klubb för inbördes beundran. Dessutom är risken större att flygbolagen får reda på det hål som upptäckts och täpper till det. Mao, det är inte värt det. Hittar du något bra sätt att undvika YQ, använd det och håll det för dig själv...

Jag kan hålla med om att FT tråden är ett tillhåll för väldigt avancerade användare. På Milepoint däremot så är det långt mer nybörjarvänligt. Man har tillochmed delat mycket öppet vad Fuel dumping innebär och skrivit utförliga guider. Jag tycker det visar att det går att hålla det hela på en vettig nivå.

Det mest intressanta som jag hört på senare tid är att det med vissa kombinationer går att award dumpa.. . (dvs betala mindre poäng än angivet för en viss sträcka) DET om något är intressant.

Hursom så är detta OT för denna tråd och iochmed att BC.se fortfarande är i tillväxt så är det förståeligt om Jacob, Björnström & co (ni får skaffa ett gemensamt smeknamn) inte vill ha denna typ av diskussion här (än).
 

Dr. Miles

Expert
Det mest intressanta som jag hört på senare tid är att det med vissa kombinationer går att award dumpa.. . (dvs betala mindre poäng än angivet för en viss sträcka) DET om något är intressant.

Förr gick det att dumpa ned bränsletillägget på Air Canada flygningar om man hade resa till/från Mexico.
Loophole:t var öppet ganska länge, men det stängdes i slutet av 2010 eller i början av 2011.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag kan hålla med om att FT tråden är ett tillhåll för väldigt avancerade användare. På Milepoint däremot så är det långt mer nybörjarvänligt. Man har tillochmed delat mycket öppet vad Fuel dumping innebär och skrivit utförliga guider. Jag tycker det visar att det går att hålla det hela på en vettig nivå.

Du missade trådarna där folk på FT visar på hur hål stängs dagar efter att de postats på MP? Det finns en anledning till att FT-tråden är så kryptisk som den är. Skriver man om hålen i klartext har man i princip stängt dem - flygbolagen är inte dumma och hittar de uppenbara brister i sina prissättningar fixar de dessa ASAP...
 
Toppen