Senaste nytt

Ej möjligt att förboka säte i Swiss business class longhaul?

Tockstew

Medlem
Hej!

Är det verkligen så att jag inte kan välja säten vid bokning av Swiss business interkontinentalt? Verkar som att möjligheten finns tidigast vid incheckning online. Är Eurobonusmedlem.

Tock
 

agehall

Medlem
Jag har för mig att det ska gå, men nu var det ett tag sedan jag provade sist. I värsta fall kan du ju ringa Swiss kundtjänst och be dem hjälpa dig.
 

A380*G

Medlem
Hej!

Är det verkligen så att jag inte kan välja säten vid bokning av Swiss business interkontinentalt? Verkar som att möjligheten finns tidigast vid incheckning online. Är Eurobonusmedlem.

Tock

Ring Swiss och boka seating. Ta även reda på Amadeusnumret så kan du lättare hålla koll på eventuella förändringar själv.
Skulle du vara *G så får du även tillgång till vissa blockade rader i främre delen av kabinen. Skulle du vara SEN/HON kan du även boka exit row i Y (om du flyger Y någon gång vill säga...) samt fönstersätena i F.
 

Ubbe

Medlem
Räcker med ett mail till kundtjänst. Fungerade för mig men då hade jag mer än ett alternativ på platsval men fick mina förstahandsalternativ på alla flighter. :)
 

A380*G

Medlem
Räcker med ett mail till kundtjänst. Fungerade för mig men då hade jag mer än ett alternativ på platsval men fick mina förstahandsalternativ på alla flighter. :)

Ja men då får man svar upp till flera dagar senare. Alltid bättre att ringa och föra en charmig dialog. :p
 

Dr. Miles

Expert
Räcker med ett mail till kundtjänst. Fungerade för mig men då hade jag mer än ett alternativ på platsval men fick mina förstahandsalternativ på alla flighter. :)

Jag har gjort liknande hos Asiana Airlines(OZ).
Deras online check in(som man kan checka in flera månader i förväg) webbsida fungerade endast på Internet Explorer 6:)eek:), så var jag tvungen att boka annat sätt.

Första försöket skickade jag och det besvarades aldrig och jag rekommenderar inte er att skicka mail dit heller.

Andra försöket skickade jag till OZ:s kontor i Tyskland och de svarade samma dag. (och placerade mig till platserna engligt mitt önskemål)
 

Sakoz

Medlem
Jag har inte haft några problem att ändra mina platser i C kabinen via webben på intra flights, med varken Swiss eller Lufthansa.
Annars är väl det bästa att ringa SWISS och be om den plats du önskar. Om du är SK*G så var noga att påpeka "Star Alliance Gold member".
 
Toppen