Senaste nytt

Mötesplats Newark

Falcon71

Medlem
Hej

Vi är en familj som kommer med 3 olika flyg till Newark varav en ensam ung tjej ( just fyllda 18 ) - alla anländer med united från stockholm och London och skall vidare inrikes med united

första planet landar över en timme före oss andra, så jag kan tänka mig att lill-tjejen måste gå igenom tull + hämta väska - är det någon som har något tips om bra mötesplats där hon kan vänta in oss ?

cafe / resturant som det bara finns en av så man inte förväxlar det ?

tack
 

palmen

Moderator
Om ni ankommer till samma terminal kan hon kanske vänta där hon lämnar väskan, dock är det troligtvis inget kul ställe att vänta på (aldrig ankommit på EWR interkontinentalt).
Troligtvis är det bättre att ni alla tar er mot terminalen för nästa flyg och möts upp där på lämplig bar/restaurang/cafe eller vad ni föredrar.
 

Falcon71

Medlem
Verkar vara olika terminaler ( hon kommer till B och vi andra till C ) så rätt som ni säger hon får ta sig till oss då vi alla åker från C sen, blir nog till att köra telefon lösning ändå
 

chazzie

Medlem
Nu är jag lite osäker på terminal, men jag tror det är C, där finns en 50-talsdiner som vad jag vet endast finns en av, det kanske kan vara något? Sen var det den detaljen med namnet på haket...
 
Verkar vara olika terminaler ( hon kommer till B och vi andra till C ) så rätt som ni säger hon får ta sig till oss då vi alla åker från C sen, blir nog till att köra telefon lösning ändå

Nu är jag lite osäker på terminal, men jag tror det är C, där finns en 50-talsdiner som vad jag vet endast finns en av, det kanske kan vara något? Sen var det den detaljen med namnet på haket...

Dom flesta flighterna med United ankommer till terminal C (bortse alla plan från Sydamerika och Mexico, landar på B terminal). Som du skriver @chazzie finns det en 50 tals dinner men denna är efter säkerhetskontrollen i terminal C.

Det är väldigt smidigt att ta sig mellan terminalen med den fria Airport train som trafikerar var 5 min.

Mötas upp är nog smidigast att ta någonstans ute vid check-in diskarna. Ni skall ju alla ut med bagage genom tull när ni kommer till USA så ni kommer direkt ut dit :)


Trevlig resa
 
Toppen