Senaste nytt

Hjälp med att nyttja 800 000 Unitedpoäng på bästa möjliga sätt

bL0m

Medlem
Hej vänner,

En god vän till mig behöver hjälp att använda sina United poäng på bästa sätt.

Bakgrund: Som många känner till hade United intrång i sina system, i samband med detta valde United att vända sig till utomstående programmerare som fick till uppgift att hitta nya ”kryphål” samt ”fel” i Uniteds system med syfte att helt enkelt minimera risken för nya intrång.


Som tack för hjälpen erbjuder United 50 000 poäng per bekräftat fel. Fotnot: det finns ytterligare villkor som United måste godkänna innan de ger ut poäng, vilket min vän är medveten om.

Min vän har genererat 16 st bekräftade fel, där United för tillfället testar att lösa dessa fel. Detta innebär att han kan få upp till 800 000 United poäng (16 x 50 000 poäng).

Nedan har jag specificerat min väns resplan:
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Landa i Las Vegas flyga hem från LAX
  3. När vill/behöver du resa ut? Början av augusti, senast 4:e.
  4. När vill/behöver du komma hem? Åka hem från LAX tidigast 12:e augusti
  5. Hur länge vill du vara borta? Avresa den 12:e augusti
  6. Hur många personer som skall resa? 2 st vuxna
  7. I vilken kabinklass?
    • Economy (om det inte finns någon monster deal på business etc.)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? (Skriv United eller Star Alliance) Star Alliance, inget krav på flygbolag så länge man kan få bra värde för poängen.
  9. Vad är din budget? (per person) 800 000 poäng (uppskattningsvis)
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid
    • Biljettpris
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej inte utöver multicity LAS/LAX. Finns det något hyrbilsföretag som man kan använda sina miles mot? Kan Unitedpoängen även användas för boende i Las Vegas och i LAX?
Låt kreativiteten flöda! Ser fram emot era svar!
 

MartinH

Medlem
Om han nu får alla dessa poäng och vill bränna dom så är det ju bara att söka på Uniteds hemsida, finns massor av tillgänglighet i "standard award" (dyrare än saver). Hotell går att boka också, från 5.000 per natt till långt över 100.000.
Det är bara att boka på, dyker det sen upp LH F när det närmar sig så boka om?
 

jumbooze

Medlem
Jag skulle absolut boka business och invänta om han kan få Lufthansa first som ovanstående säger.
Vad är hans mål, spendera så lite cash som möjligt?
 

bL0m

Medlem
Jag skulle absolut boka business och invänta om han kan få Lufthansa first som ovanstående säger.
Vad är hans mål, spendera så lite cash som möjligt?

Hej,

Jag är väldigt tacksam för er input jumbooze, FFS, MartinH och Christoffer

Tack för tipset Karho gällande hyrbilsföretaget!

Jag tolkar att han vill nyttja poängen till så många resor som möjligt, vilket jag respekterar då det är hans poäng. Självklart har jag varit på honom att han har möjligheten att resa bekvämt i Business Class eller First Class för dessa poäng.
 
Toppen