Senaste nytt

American Express Platinum boka hotell fråga

Brandten

Medlem
Hallå,

Har ju 1000kr rabatt om jag bokar hotell för minst 5000kr. Nu kommer jag nog inte själv använda detta erbjudande och frågan är:

1) Om det går förlorat när jag betalar nästa årsavgift eller om jag då får 2000kr?
2) Om jag kan boka/betala hotell åt en kompis som ska bo på Wynn i Las Vegas utan att själv bo där?
3) Om det finns någon Platinum rabatt på hotellet, kan han ta del av det eller måste jag vara på plats själv? (han kan ju få med mitt extra kort och kod).
 

Brandten

Medlem
Ingen som har koll på de andra punkterna? Annars frågar jag Amex själva imorgon.... Om de svarar på sånt.
 

Stefan62

Medlem
1) Nej - precis @EkstromChris svarat så förfaller rabatten årsvis.
2) Menar Du förbetalning så bör det inte vara några problem, men i USA är det ofta så att innehavaren av kortet ska vara med vid incheckning.
3) Jag har testat och det fungerar, men är samtidigt inte enligt reglerna såvida det inte är hans namn på kortet. (I de flesta kortvillkor framgår att man inte får avslöja koden - jag skulle nog inte chansa när det gäller USA.)
 

SNIFF

Medlem
Jag tittade lite på amex hemsida och hittar inte om det? Var ser jag att man kan få 1000kr rabatt genom amexet?
 
Toppen