Senaste nytt

Hur går man tillväga för att köpa ett större antal biljetter?

Gurkan

Medlem
Det nalkas bröllop i slutet av Augusti och det skall bjudas ett 15-tal personer med flygbiljetter ner till bröllopsorten.

Hur går jag bäst tillväga för att hitta, samt boka, biljetter till ett större sällskap?
Man kan inte boka så pass många biljetter på hemsidor vad jag har sett.

Finns det även tips/tricks att tjäna lite extra miles på en sån här resa eller andra saker som är bra att veta?
 

Dr. Miles

Expert
Om att resa tillsammans är ett krav, skulle jag föreslå att du kontaktar flygbolaget som ni vill flyga med eller någon resebyrå.
En bokning över 9 personer räknas som gruppbokning.

En sak bra att veta är att gruppbokning inte är alltid billigare än vanlig bokning, snarare tvärt om. Däremot gruppbokning har ofta andra fördelar så som ändra namnet av deltagare.
 

Flying P

Medlem
Nu framgår det inte vilken rutt eller ort som gäller men på Swiss.com kan man boka upp till 40 vuxna på samma gång.
 

Gurkan

Medlem
Tack för alla svar!

Efter lite räknade så har vi kommit fram till att det är ~25 personer som kommer resa.

Jag undrar om någon har erfarenhet av att chartra ett eget flygplan? Hur dyrt är detta?

Det är från stockholm vi reser och inom europa.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Tack för alla svar!

Efter lite räknade så har vi kommit fram till att det är ~25 personer som kommer resa.

Jag undrar om någon har erfarenhet av att chartra ett eget flygplan? Hur dyrt är detta?

Det är från stockholm vi reser och inom europa.
Jag vet inte hur mycket ni är beredda att betala men enligt Blink kostar en privatjet mellan Stockholm Bromma - Lyon t/r för 4 personer ca 25.500 GBP (ca 325.000 SEK).

Vill du flyga privatjet billigt? | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 

Gurkan

Medlem
Om ni kan tänka er att flyga turbo-prop i stället för jet, så kanske ett chartrat Saab 2000 (eller liknande) kan vara ett alternativ.
Kolla med en flygmäklare.
 

AABack2ARN

Medlem
Som skrivs ovan är den största fördelen med gruppbiljetter inte alltid priset utan att du ganska nära in på flighten kan namnge biljetterna samt att du kan öka eller minska antalet resenärer fram till någon vecka innan avresa. Det kan vara värt en hel del med tanke på att det kan hända mycket med 25 personer fram till slutet av augusti.
 

AABack2ARN

Medlem
P.S. Notera dock att jag inte vet om det fungerar exakt likadant när man köper en uppsättning gruppbiljetter som privatperson.
 
Toppen