Senaste nytt

Hjälp med flyg till Costa Rica december

MajaKlara

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? San Jose - Costa Rica
  3. När vill/behöver du resa ut? 25 eller 26 december
  4. När vill/behöver du komma hem? Lämna San Jose senast 8 eller 9 januari
  5. Hur länge vill du vara borta? Se ovan
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, 1 tonåring 16 år
  7. I vilken kabinklass?

    • Business - om möjlig hitta en biljett inom ramen för budget
    • Premium Economy helst
    • Economy - OK går bra på de kortare segmenten, men inte över Atlanten.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS och *A
  9. Vad är din budget? (per person) Max 20 000det är för dyrt/saftigt efteråt.
    Hittade biljetter med SAS och United 26 dec - 8 januari för 18500 med Sas Plus, Economy, Business, Sas Plus tidigare i dag på itaMatrix, men nu hittar jag den inte
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid
    • Upplevelsen ombord
    • Biljettpris

  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 
Ursäkta ofullständigt svar, men min erfarenhet av sökande efter flyg till Sydamerika dom senaste 5 åren är
tyvärr att Iberia/British och KLM/Air France är oftast billigast och erbjuder kortast flygtider pga Madrid/London Amsterdam/Paris västliga placering i Europa. Måste du flyga *A så vänta och håll utkik efter kampanjer i höst hos United/Lufthansa.
 

ulagun

Medlem
Flög med United i economy via EWR för några år sedan.
Vare sig val av flygbolag, rutt eller klass är något jag rekommenderar Snarare tvärtom.
Economy med United var lindrigt sagt påvert. Bytet i EWR var tidsödande, krånglig och blev stressigt trots att vi hade drygt två timmar .Ut och incheckning av både oss samt bagage med bautaköer. Köpte med oss kaffe hem från Costa Rica vilket var dumt för tullen förutsatte nog att vi hade blandat ut det med kokain. För det blev x-tra koll röntgen och en massa frågor som tog ännu mer tid.
Dessutom märklig lounge. I stort sett inget ätbart. Blandade drinkar tog de betalt för.

Numera flyger Lufthansa direkt till Panama City. Bokade dem för vår jul/nyårsresa. När vi bokade hade de introduktionspris på deras nya Premium economy,, prisvärt och ger många miles. Mitt råd är att kolla sträckan Panama City - San Jose. Flygtiden är en dryg timma och både Copa samt Avianca som flyger sträckan är väl Alliance medlemmar numera.
Någon dag i Panama City kan bli en x-tra bonus jämfört med hålan San Jose.
 
Toppen