Senaste nytt

Restaurangtips i Warszawa

Bibinski

Medlem
Hej !
Beger mig inom kort till Warsawa. Då jag aldrig varit där som turist eller affärsresenär så är min favoritrestaurang farmors kök där det ofta serveras kalkon-lår med smörstekta kopytka. Poesi för smaklökarna. Nu är det dock dags att ta med sig damen dit och då tänkte även jag passa på att uppleva warsawa som turist därför frågar jag er vilka restauranger vi bör besöka:)
 

jerixon

Medlem
Var faktiskt där helgen som var på en svensexa med mat och dryck fokus, men har även varit där tidigare.

Belvedere!
Restauracja Warszawa. Katering, catering cała Polska, kuchnia, organizacja przyjęć, bankiety, wesele, konferencje

Var där på en kanon 3-rätters lunch i helgen. Mycket bra service, fantastisk stökig eftermiddag i baren och tälten utanför efteråt och en atmosfär utan dess like i Warzawa. 75 slotty för deras 3-rätters lunch är det mest prisvärda jag har ätit på flera år.

Ufukeira
U Fukiera

Riktigt bra mat. Polens äldsta restaurang och bra läge i Gammla stan. Lite mer klassisk polsk mat och lite dyrare priser.

Podwale 25.
www.podwale25.pl

Det enda stället jag alltid besöker i Warzawa. Otroligt billigt, mycket mat och genuint polskt käk.
Dela en bricka med kockens specialiteter och var sin 1-liters öl för under 250 svenska kroner.

Väl mött!

Mvh,
Johan
 

HON-II

Medlem
"Dom Polski" har bra traditionellt polskt kök, men är extra trevligt på sommaren, då dom öppnar en mycket fin trädgårdsterass. "U Fukiera" har också tradionellt polskt kök, är mycket populärt och inte så tokigt. Det ligger i gamla stan, så det är alltid fullt med turister där. Lite elegantare (och dyrare) är Belvedere som ligger väldigt fint till i Lazienki-parken - perfekt en sommarkväll med promenad antingen före eller efter middagen. Lite utanför staden precis vid Vistula floden ligger "Boathouse" som är värt en utflykt vid fint väder.
 

Homer

Medlem
I Polen, inte bara i Warsawa, kan man få sig en riktig fika om man
besöker något av Wedel:s kaffer!
Utöver sedvanligt kafésortiment har de tjock varm choklad med sprit i!
Samt om inte det räcker chokladlikör av olika sorter.

Chocolate Lounges • Pijalnie Czekolady Wedel

CHOCOLATE WITH ALCOHOL
  • Plain chocolate with rum
  • Plain chocolate with whisky
  • Plain chocolate with almond liquoir
  • Plain chocolate with coconut liquoir
  • Milk chocolate with pineapple and coconut liquoir
  • Milk chocolate with rapberries and raspberry liquoir
  • Milk chocolate with berries and elder flower liquoir
Offer • Pijalnie Czekolady Wedel
 

maba

Medlem
Om du ska dit med damen så måste ni besöka Restauracja Senator i gamla stan. Gemytligt ställe där det känns som man kliver in i ett 1800 tals borgarhem. Väldigt prisvärt och glöm inte att boka bord. Synd bara att de har sån tråkig hemsida.
Catering, posiłki dla grup turystycznych, restauracja i wesela - Warszawa, Stare miasto - Restauracja Senator

Ett annat tips är restaurangen Specjaly Regionalne på gatan Novy Swiat. Låt er inte luras av den spartanska inredningen för detta är ett guldkorn med dess fantastiska mat och genomtrevliga personal.
Home

Båda ställena har även uteserveringar under sommartid.
 

riba

Medlem
Många bra tips redan. Ätit på massor av bra restauranger i Warszawa, skall bara komma ihåg vad de heter ;o)

Är du ute efter michelinstjärna finns det nog bara ett ställe, Atelier Amaro Restaurant, Warsaw - Restaurant Reviews, Phone Number & Photos - TripAdvisor Jag har bara ätit där en gång, styrelsemöte, och det var mkt bra (dock 2 år sedan).

Rozana är mycket bra. Restauracja Polska Rozana, Warsaw - Restaurant Reviews, Phone Number & Photos - TripAdvisor

En liten outsider kan vara de kungliga stallarna, Piata Cwiartka, Warsaw - Restaurant Reviews, Phone Number & Photos - TripAdvisor Mycket trevligt ställe och jag har ätit där flera gånger, dock bokat i förväg med ett lite större sällskap. Man måste ringa och kontrollera att de har öppet, verkar lite nyckfullt annars med vilka dagar de har öppet.

Vill du ta ett par öl på ett ställe med stort sortiment så kan jag rekommendera http://www.chmielarnia.waw.pl. Inga fancy lokaler men trevlig stämning och 16 sorters öl på fat.

Vi svänger ofta inom Cafe Próżna för en sista öl på väg tillbaka till hotellet. Litet trevligt, slitet ställe där det mest brukar hänga unga. Har du aldrig testat honungssöl så är det en av deras specialiteter. Inget jag själv gillar men har man inte testat så ...
 
Toppen