Senaste nytt

Vilken Star Alliance-lounge är bäst i Singapore

Jag har försökt söka på lounge-recensioner men jag får det inte riktigt att fungera. Så jag frågar här.

Vilken Star Alliance-lounge är bäst i Singapore? Vi flyger ekonomi och är EBG samt EBD. Vi har hängt i Krisflyer Gold loungen men jag tyckte den var liten och mörk.
 

HON-II

Medlem
Vilken terminal?? Krisflyer gold loungen finns både i Terminal 2 och 3. Du kommer inte in i de riktiga Silver Kris loungerna med ett Star Alliance guld kort, om Du flyger ekonomi. Thai loungen i terminal 1 är mycket liten och trist. ANA, LH och LX använder sig av Silver Kris loungerna i Terminal 2. Asiana och Air China använder SATS kontraktloungen i Terminal 2. Turkish och Eva Air använder SATS kontraktloungen i Terminal 1. United har SATS kontraktloungen i terminal 3. Inga av SATS loungerna är något "to write home about". Vet inte om Du kan använda SATS loungerna med ett guldkort.
 
Vilken terminal?? Krisflyer gold loungen finns både i Terminal 2 och 3. Du kommer inte in i de riktiga Silver Kris loungerna med ett Star Alliance guld kort, om Du flyger ekonomi. Thai loungen i terminal 1 är mycket liten och trist. ANA, LH och LX använder sig av Silver Kris loungerna i Terminal 2. Asiana och Air China använder SATS kontraktloungen i Terminal 2. Turkish och Eva Air använder SATS kontraktloungen i Terminal 1. United har SATS kontraktloungen i terminal 3. Inga av SATS loungerna är något "to write home about". Vet inte om Du kan använda SATS loungerna med ett guldkort.
Flyger terminal tre denna gång, var nog två förra gången. Så ingen silver kris för oss vanliga ekonomiresenärer?!
 

Dr. Miles

Expert
Flyger terminal tre denna gång, var nog två förra gången. Så ingen silver kris för oss vanliga ekonomiresenärer?!
Om jag minns rätt, Singapore Airlines SilverKris Lounge är för Business class och First class resenär samt PPS medlemmar när de reser med Singapore Airlines flight.
Resenär med andra Star Alliance flygbolags flight och/eller Star Alliance Gold som reser i Economy class hänvisas till Singapore Airlines KrisFlyer Gold Lounge.

Singapore Airline SilverKris Lounge
KrisFlyer Gold Lounge
 

Flying P

Medlem
Reser man som Star Alliance Gold i ekonomiklass föredrar jag Krisflyer Gold lounge i T2. Finner den trevligare med bättre layout samt högre nivå på maten.
 

Jonas C

Medlem
Changi är en av få flygplatser där man klarar sig bättre utan lounge än med lounge. Tycker att terminalen är riktigt trevlig att hänga i, med många bra butiker som tillskillnad från de flesta flygplatser inte är överprisade. Bortsett från Delamotte Champagnen så är inte SilverKris Lounge speciellt märkvärdig, väldigt mörk och instängd.
 

Jonas C

Medlem
Resenär med andra Star Alliance flygbolags flight och/eller Star Alliance Gold som reser i Economy class hänvisas till Singapore Airlines KrisFlyer Gold Lounge.
Även First/Business Class resenärer med Star Alliance partner ska få tillgång till SilverKris Lounge.
 

Dr. Miles

Expert
Även First/Business Class resenärer med Star Alliance partner ska få tillgång till SilverKris Lounge.
Inte riktigt.
Jag vet att United Business class/First class passagerare inte fick använda Singapore Airlines SilverKris Lounge på Singapore Changi.
De hänvisades till SATS Lounge (eller kanske Singapore Airlines KrisFlyer Gold Lounge).
 
Toppen