Senaste nytt

Kan ett executive club medlemskap tas bort?

jth

Medlem
Jag har inte flugit med BA på 4 år nu, så jag har inte ens provat att logga in på ba.com. Nu har jag dock ett par longhaul-flighter med BA i sommar, så jag tänkte knappa in mig och registera mitt EC-nummer. Dock kan jag inte logga in på sidan med mitt lösenord. Försöker jag beställa ett nytt lösenord så säger den att mitt nummer inte känns igen. Kan mitt medlemskap har blivit borttaget pga för lite aktivitet (jag har haft 0 poäng i flera år eftersom jag inte flugit något)?
 

Gnopps

Medlem
Jag känner inte till British Airways regler men det låter mycket troligt att medlemsskapet avaktiverats. Då det hänt mig med andra program har jag ibland lyckats återaktivera med ett mail till kundservice.
 

Roger J

Medlem
Om du ändå har noll poäng kanske det enklaste är att helt enkelt registrera sig på nytt.
Eller finns det någon fördel med att ha ett äldre startdatum?
 

Concorde

Founding Member
Milesen på kontot förfaller efter 3 år av inaktivitet från senaste reggade post på kontot. Gissar på att ytterligare sex månader senare deaktiveras kontot automatiskt. En positiv aspekt är att så länge någon sorts aktivitet registreras inom 3 år förfaller aldrig milesen. Dvs det är möjligt för alla att någon gång samla ihop till ett F award
:)
 

Dr. Miles

Expert
Milesen på kontot förfaller efter 3 år av inaktivitet från senaste reggade post på kontot. Gissar på att ytterligare sex månader senare deaktiveras kontot automatiskt. En positiv aspekt är att så länge någon sorts aktivitet registreras inom 3 år förfaller aldrig milesen. Dvs det är möjligt för alla att någon gång samla ihop till ett F award
:)

Det var ett av skälen varför jag har BA Visa kort.
 

jth

Medlem
Tack för svaren, och särskilt till Concorde för förklaringen.
Nej, egentligen spelar det ju ingen roll om jag skaffar ett nytt konto nu, men eftersom jag redan har plastbiten med mitt medlemsnummer på så känns det ju lite synd att kasta bort den. Jag hade faktiskt fått ihop en del poäng så jag kan ju säga att om jag hade vetat det jag vet nu om FF-program så hade jag ju aldrig låtit poängen förfalla! Ett BA-visa kort är ju helt klart ett smart komplement.
Nåväl, ska se om man kan få iväg något mail till kundservice och se om det går att göra något.
 
Toppen