Senaste nytt

SAS presenterar vinterprogrammet 2015-2016

BusinessClass

Redaktör
I samband med vintertidtabellen 2015-2015 görs en del förändringar i SAS linjenät. Några nya linjer tillkommer, några linjer får fler avgångar och några sommarlinjer fortsätter även under vintern. Vi summerar förändringarna nedan. Tre nya linjer från Sverige och Norge Från Stockholm tillkommer en ny linje till München som kommer trafikeras under perioden 5 februari-25 mars med…
 

Palazzi

Medlem
Blir intressant att följa. Oväntat beslut gällande Göteborg-London, nu har ju Norwegian en fördel med Gatwick..

Jag tyckte Stansted var en positiv idé när jag först hörde om den, men då trodde jag att det handlade om att dubbelköra Heathrow o Stansted för att utöka trafiken. Stansted på turistavgångar o Heathrow för jobbavgångar.

Annars var det inte mycket nytt under solen för min del. Lite orolig för att man inte verkar öka vintertrafiken för Milano... Måste ju vara den stora flygplats med sämst kommunikation från Stockholm. Ingen linje med Norwegian o ingen med Alitalia. Får hoppas på att Lufthansa fortsätter med Arlanda-München-Bergamo :)
 

Marcus_R

Medlem
Känns ju rätt missvisande med "SAS öppnar mellan Göteborg och London Stansted" när man samtidigt tar bort LHR. Njae, vet inte vad jag tycker riktigt.
 

011430121

Medlem
SAS sålde en slot tid på LHR och fick 500 miljoner var det inte TK som köpte?
SAS flög på Stansted för några årtionden sedan, minns inte om det var från ARN tror att det var någon avgång per dag.
Trevligt med MUC från ARN, måste vara tanken att det är många skidresenärer på vintern och perfekt med en helglinje.
 

Marcus_R

Medlem
"The Gothenburg-London route will also switch from Heathrow to Stansted Airport. " är väl en saklig beskrivning.

Sant. Var SAS press Office tweet som jag tänkte på, men bifogade ju inte det :)
 

Attachments

  • Skärmklipp 2015-06-02 11.43.30.png
    Skärmklipp 2015-06-02 11.43.30.png
    25,6 KB · Visningar: 362

fred80

Medlem
"Göteborgarna kommer att presenteras ännu fler direktlinjer i samband med återöppningen av SAS lounge på Landvetters flygplats den 17 juni" skriver SAS i samma meddelande som dom berättar om Göteborg- London Stansted. Undrar vilka linjer det kan tänkas vara?
 

seat56f

Medlem
Vad innebär "vinterlinje" mer specifikt? Trafikeras just jul/nyår, eller är det olika per destination, men ändå inte året-runt?
 
Toppen