Senaste nytt

Har eller ska du flyga med Finnairs nya linjer från Umeå/Luleå?

doc

Medlem
Jag har försökt prissätta biljetter från Stockholm, men då föreslår Finnair enbart code-share resa med Malmö Aviation som operatör. Har inte orkat kolla på att boka separata biljetter.
 

AABack2ARN

Medlem
Reglerna begränsar routingen till direktflyg från Stockholm till alla relevanta svenska inrikesdestinationer (dvs codeshare med Malmö Aviation som operatör) så det är nog korrekt. Men att boka separata biljetter borde fungera, men blir nog ganska dyrt...
 

Jacob

Medlem
Ingen som faktiskt bor i Umeå/Luleå (finns väl ett antal på forumet) som övervägt linjen som alternativ ut i Europa eller Asien?

Det finns nog inga fares som tillåter att flyga Stockholm-Helsingfors-Umeå/Luleå. Förra sommaren när jag var på Gotland och skulle hem var jag på väg att flyga Visby-Helsingfors-Stockholm med Finnair eftersom alla direktflyg var fulla eller svindyra. Då var det två enkelbiljetter man fick sätta ihop.
 

Homer

Medlem
En bekant försökte boka Luleå London men alla bra priser var med avgångar som krävde övernattning i Helsingfors.
 

FF#1

Medlem
Ja, jag har tittat på biljetter åt frugan och äldre dottern i sommar för lite semester för dem i Helsingfors. Har dock inte kommit till skott ännu.
Snabbkollade lite priser och det såg rätt hyggligt ut, ca 1100 tur och retur.
 

olo

Medlem
Kollade för nöjes skull Göteborg - Luleå. Då föreslog de för ohyggligt mycket mer pengar än rimligt: GOT-HEL-ARN med Finnair och sedan ARN-LLA som codeshare med SAS. Hem däremot så föreslog de LLA-HEL-GOT.
 

011430121

Medlem
Kollade för nöjes skull Göteborg - Luleå. Då föreslog de för ohyggligt mycket mer pengar än rimligt: GOT-HEL-ARN med Finnair och sedan ARN-LLA som codeshare med SAS. Hem däremot så föreslog de LLA-HEL-GOT.
Codeshare med SAS? AY och SK har väl inget Codeshare? Måste ha varit en ren SK flygning.
 

maswan

Medlem
Som Umebo har jag börjat titta lite, men för mina destinationer än så länge har anslutningarna legat lite fel i tid (Umeå-Helsingfors-Geneve t ex där 16:10-flyget från Helsingfors inte har någon bra match från Umeå). Får se om de finns kvar när höstens resor börjar trilla in.
 
Toppen