Senaste nytt

Finns det förbetalda kort som man kan ge bort som presentkort?

Finns det förbetalda kort (Mastercard, Visa, Maestro, etc) som man kan ge bort likt ett presentkort, med den fördelen att mottagaren kan använda det där hen vill?
 

Kandinsky

Medlem
Det fungerar. Dock inte i bankomat och det måste registreras för att man skall erhålla PIN-kod om jag inte missminner mig. Därtill börjar det ticka på avgifter efter de tre första betalningarna, tror det var procentuellt och att det även var månadsvis. 1500kr är maxbelopp, dvs ingen jättebra lösning.
 

Olsson91

Medlem
Har köpt SpendOn en gång på pressbyrån. Går att fylla från 100-1500kr. Fungerar överallt där Mastercard funkar.
 

Magnus_K

Medlem
Amex har liknande lösningar, vi har kört det som give away på våra säljtävlingar på jobb.
Prepaid cards, smart ide faktiskt. Vet att det är högre gräns än 1500 spänn på dessa.
 

Cyril

Medlem
Kapar tråden lite långt senare, fungerar dessa kort än idag?
Behöver nämligen införskaffa mig något liknande nästa gång jag är på Arlanda då jag vill lägga upp en annons på Blocket för att sälja bilen då jag lämnat Sverige helt nu.

Har kvar konto hos SEB men Blocket accepterar inte betalning via Internetbank. Dom accepterar bara kreditkort utgivna i Sverige, och inte AmEx som jag då har såklart. Swish har jag inte heller.

Alla släktingar i Sverige är +60år och totalt otekniska så inga jag tänker blanda in. Men fick iden om att köpa dessa presentkort då det bör vara vanliga Mastercards som räknas om svenska?
 

FF#1

Medlem
Vi använder paygoo mastercard förbetalt presentkort för svarta utlägg på jobbet. Funkar kanon, förutom i kortläsare som kräver chip, tex obemannade bensinstationen. Går dock bra att betala inne på vanliga mackar
Kapar tråden lite långt senare, fungerar dessa kort än idag?
Behöver nämligen införskaffa mig något liknande nästa gång jag är på Arlanda då jag vill lägga upp en annons på Blocket för att sälja bilen då jag lämnat Sverige helt nu.

Har kvar konto hos SEB men Blocket accepterar inte betalning via Internetbank. Dom accepterar bara kreditkort utgivna i Sverige, och inte AmEx som jag då har såklart. Swish har jag inte heller.

Alla släktingar i Sverige är +60år och totalt otekniska så inga jag tänker blanda in. Men fick iden om att köpa dessa presentkort då det bör vara vanliga Mastercards som räknas om svenska?
 

airac

Medlem
Vi får snart besök från släkten ur Ryssland. De kan pga sanktionerna inte använda sina kort här. Paygoo finns fortfarande ser jag: Paygoo

Finns det andra/bättre alternativ?
 
Toppen