Senaste nytt

Loungebesök Köpenhamn 12 juni Eurobonus Silver

RickardG

Medlem
Fru RickardG ska åka med våra tre barn till Bologna den 12 juni och har en transfer i Köpenhamn på 2:45 så de spenderar gärna lite tid i SAS lounge. Hon har EBS och 4000 poäng skvalpandes på kontot.

Tolkar jag reglerna rätt så ger EBS rätt till lounge endast från 1 juli, däremot ger EBS alltid rätt att ta med barnen in i loungen, året runt, förutsatt att man på ett eller annat sätt betalat för själva EBS-medlemmen. Har jag förstått det rätt? Tanken är att hon använder 2500 poäng för ett besök och därmed får tillgång för alla fyra. Reglerna är inte glasklara tycker jag...
 
Jeg er ganske sikker på du skal betale for alle 4 personer.

Det giver ikke rigtigt mening at EuroBonus Silver skulle være ensbetydende med "Buy 1 get 4 free".
 
Jag skulle säga att möjligheten att ta med en gäst eller fyra familjemedlemmar endast gäller då EBS har tillgång till loungen under sommar och vinter, alltså som EBS-förmån. Om man köper sig in (med pengar eller poäng) så är det endast den som betalar samt barn under 2 år som kommer in. Äldre barn borde således behöva betala dom med.

Kopierat från SAS angående att betala sig in:
  • Pris: 199 kr/person om du betalar i samband med att du checkar in på internet eller 249 kr/person och du betalar direkt i SAS-loungens reception, endast med kort. Du får ta med dig barn under två år utan extra kostnad. Vi reserverar oss för att loungen är öppen för besök i mån av plats och då övrig trafiksituation tillåter. SAS personal i loungen ger dig mer information.
  • Om du är EuroBonus-medlem kan du köpa ett loungebesök för 3000 poäng (2500 poäng vid internet check-in), gäller på följande flygplatser: Arlanda terminal 5, Köpenhamn och Oslo. Betalning sker i entrén.
 

RickardG

Medlem
Jag tänkte på den här:

image.jpg


Eftersom möjligheten att ta med sig närstående familjemedlemmar för EBS finns under en egen punkt och inte skrivs ihop med den tidsbegränsade loungetillgången. Men visst, då tolkar jag definitivt reglerna till min fördel! Kanske är läge för en skriftli fråga till SAS.
 

Timotey

Medlem
Ja tyvärr så tolkar du reglerna till din fördel, men skadar inte med ett mail. Får du "rätt" i mailet ha med en utskrift isf
 

RickardG

Medlem
Jo en fråga är ju gratis och antagligen blir det väl ett nej men jag gör ett försök. 800 kr för att ungarna ska kunna få lite chips och Cola i ett par timmar är inte aktuellt.
 

RickardG

Medlem
Jag har frågat, och fått svar.

Förmånen att kunna ta med sig 4 familjemedlemmar som Silver medlem gäller från och med 01 juli.

Ungarna får spendera två timmar mellan godishyllorna i tax free istället.
 
Toppen