Senaste nytt

[Business class] Barcelona-Hong Kong&Kina T/R, Singapore Airlines, 18.300 SEK inkl.

Dr. Miles

Expert
Biljetten till Beijing t/r ger över 38.000 SAS EuroBonus poäng.

[Business class] Barcelona-Hong Kong&Kina T/R, Singapore Airlines, 18.300 SEK inkl. skatter

BCN-PEK/PVG/CAN/XMN/CTU/HKG T/R
Flygbolag: Singapore Airlines(SQ), SilkAir(MI)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: D
Fare basis: DP01ES
Pris: 1.485 EUR + skatter ca 560 EUR, totalt ca 18.300 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: -- / 1 månad
Stopover: 2 fria stopover i Singapore
Köp senast: 2012-APR-30
Gäller för utresa: mellan 2012-MAR-06 och 2012-JUN-30
Blackout datum: mellan 2012-MAR-28 och 2012-APR-06
Återbetalning: Ja, 100 USD
Ändring: Ja, gratis
Routing: Barcelona-(SQ)-Singapore-(SQ/MI)-Hong Kong/Beijing/Shanghai/Guangzhou/Xiamen/Chengdu

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Singapore Airlines Business class på deras Boeing B777-300ER/Airbus A380, Airbus A340
Singapore Airlines Business class 77W 01.jpg Singapore Airlines Business class 77W 02.jpg
(Foto av AHO)

Poängintjäning:
Singapore Airlines D klass ger:
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Kombinerat med en billig SWISS Business Saver till Barcelona, så har man nästan fått ihop tillräckligt med poäng för ett EBG kort :)
 

Tjaeng

Medlem
Hur bokar man den här? Hittar bara samma resor för 3500+ euro på Singapore Airlines hemsida.
Sen så verkar de flyga A330-300, B777-200 och B777-300 till och från PEK utöver 777-300ER, de kärrorna tycks ha nedanstående konfig i business:

business-mediumhaul-img1.jpg
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Business class stolen på bilden ovan är utrustad på alla Singapore Airlines(SQ) A330 plan samt en del av Boeing B777-200 & B777-300 plan.

Mellan Barcelona och Singapore är opererad av Boeing B777-300ER(77W) och den har Business class stolarna som visas i mitt första inlägg.
 

Tjaeng

Medlem
Hur bokar man den här? Hittar bara samma resor för 3500+ euro på Singapore Airlines hemsida.

Scratch that, det fanns en del för 2041 euro vilket stämmer överens med angiven fare condition. Däremot tycks tillgängligheten vara rätt begränsad, de flesta kombinationer jag hittar går för 3556 euro som standard, iallafall i maj/juni. Undrar om det går att boka någon av de billiga kombinationerna för att sedan ändra datumen till något av de dyra (inom datumramarna för bokningsvillkoren), då itinerary change enligt fare conditions listas som "Allowed - no charge"?
 

Dr. Miles

Expert
Du kan söka på ITA med följande kommand.

Departing from: BCN
/f sq..DP01ES

Destination: PEK (för Beijing t ex)
/f sq..DP01ES

Observera att priset gäller endast fram till sista juni.
 

Ubbe

Medlem
Lysande AHO. En av de bättre deals du hittat. Hoppas att du inte är på topp nu utan bara i början på en stigande trend. +1 Jag bjuder på the..
 

Tjaeng

Medlem
Du kan söka på ITA med följande kommand.

Departing from: BCN
/f sq..DP01ES

Destination: PEK (för Beijing t ex)
/f sq..DP01ES

Observera att priset gäller endast fram till sista juni.

Stort tack! Nu får man sätta sig ner och ta en funderare om huruvida man verkligen är så dekadent att man bokar denna resa över en helg för poängens skull...
 

Marcus01

Medlem
Stort tack! Nu får man sätta sig ner och ta en funderare om huruvida man verkligen är så dekadent att man bokar denna resa över en helg för poängens skull...
Haha, kul att jag inte är ensam om den tanken. Vågar inte berätta för frun bara, idiotstämpeln kommer nog fram då (igen)! Det är så mkt poäng så jag har svårt att släppa tanken...
 
Toppen