Senaste nytt

Privatchaufför Bangkok-Koh Chang

JensE

Medlem
Jag håller på att leta efter ett pålitligt transportföretag som kan ta mig från Conrad Bangkok och Koh Chang samt köra mig tillbaka en vecka senare till Conrad.
Är det någon som har något bra tips?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

MartinH

Medlem
Varför inte flyga till Trat? Besparar dig massor av skumpiga, obekväma timmar.
Jag flög till Trat. Tog taxi från Koh Chang till Pattaya (som är typ 2/3 av avståndet till Bangkok), det slipper jag gärna att göra igen.
 

JensE

Medlem
Jag räknar att för att vara säker på att hinna med flyget så måste man åka 2 timmar innan från hotellet.
Flyget tar en timma och sedan transport ut till ön ytterligare en timma. Så minimum 4 timmar dörr till dörr.

Med bil hela vägen tar nog ca 5-6 timmar men totalt utan stress, säkerhetskontroll, flyga ekonomi, betala för massa extra bassage etc.
Så har jag resonerat istället för att flyga. Hittar jag inget vettigt så kanske det blir flyg iaf.
Vanlig taxi, buss eller samåkning är totalt uteslutet dock.
 
Min erfarenhet är att hotellen brukar ha möjlighet att fixa bilar. Åkte BKK-Hua Hin med hotelltaxi för några år sedan, kostade mindre än 500 kronor om jag minns rätt.
 
Jag åkte med en svensk thailändare. Min erfarenhet av Thailand är att i princip alla vill blåsa dig (något han också bekräftade, vid tullar, biljettkontor osv brukar den thailändare som tar betalt fråga chauffören om de skall säga ett högre pris och dela på summan) så var skönt att åka med någon man i alla fall förstod.
 
Toppen