Senaste nytt

Jorden runt - vart ligger prisnivåerna på?

Bamsefar

Medlem
Jag skulle kunna skriva en hel flightplan, men det jag i själva verket önskar få veta är:

Vad kostar en jorden runt biljett i business?
Och vad blir merpriset (!) om man skall via Söderhavet och Bora Bora?

För där jag just nu står och funderar är:
Skall vi flyga jorden runt i business class via Bora Bora, eller ta en tor. i business till Australien, och passa på att besöka Fiji? Kanske klämma en vecka på Maldiverna på vägen hem också?

För syftet med resan är egentligen att besöka / resa runt i Australien - men varför inte ta lite andra goa platser på vägen?
 

bossefin

Medlem
Har bokat en jorden runt med *A i business i oktober. Ligger på ca 60 kSEK. I o f s inget stopp i söderhav men när jag suttit och lekt med bokningsfunktionen på *A's hemsida så blir det inte så mycket dyrare att lägga till några stopp till i Australien och någon ö.
 

BeckyLeuf

Medlem
Star-Alliance har ett bra boknings-system där du får en prisuppskattning med en gång. Jag och min sambo har nyligen bokat en Round the world. Kolla även deras andra varianter med Circle Pacific eller Airpasses beroende på hur ni vill lägga upp det.

Segmenten för jorden-runt finns här, under punkt 2: Round the World Terms and Conditions - Star Alliance

Testa att lägga in er rutt och ha koll på gränserna på miles och stopovers (mätare i nedre högra hörnet i planeringsverktyget) för att få ut mest för minst :)
 
Har bokat en jorden runt med *A i business i oktober. Ligger på ca 60 kSEK. I o f s inget stopp i söderhav men när jag suttit och lekt med bokningsfunktionen på *A's hemsida så blir det inte så mycket dyrare att lägga till några stopp till i Australien och någon ö.

Det var inte jättelänge sedan (2007) en CRWSTAR1 kostade 27.700kr från Stockholm med 24 segment/stopp. Det var tider det!
 
Toppen