Senaste nytt

Tips på restauranger i Palma.

Bryant

Medlem
Trots att jag är en frekvent resenär till Palma så har jag inte hittat många restauranger som jag vill tillbaka till.

Dela gärna med dig av dina favoriter. Varför är just den din favorit?
 

Bryant

Medlem
Flera av de bästa ligger i porto portals, ca 15 min från Palma, nära st regis. Flanigans (sturehofliknande) samt Tahani (japansk/asiatisk) är mina favoriter.

Där har vi inte varit än. Tack

Den här var vi på. Fick tips av Binderfeld. Den var riktigt bra.

About | Emilio Innobar

Fick också tips om en tapas som heter La Boveda. Det finns tydligen 2 en som är mer nyöppnad den var vi på och var sådär nöjda. Men någon sa att originalet är bättre. Men det är poppis och inte så bra service. Men hyllas av många.

Emilio skall testas någon gång. Tackar
 
Vi ska på konferens till Palma i september med jobbet, är 38 personer. Någon som har bra tips på restauranger som kan husera denna grupp? Vi kommer bo i närheten av Hard Rock Café (Avda. Gabriel Roca), så helst inom gångavstånd, om möjligt. Gärna tapas eller kött. Vet att jag är sent ute, men denna uppgift låg på mitt skrivbord när jag kom tillbaka efter semestern idag. Tack!
 

Bryant

Medlem
Vi ska på konferens till Palma i september med jobbet, är 38 personer. Någon som har bra tips på restauranger som kan husera denna grupp? Vi kommer bo i närheten av Hard Rock Café (Avda. Gabriel Roca), så helst inom gångavstånd, om möjligt. Gärna tapas eller kött. Vet att jag är sent ute, men denna uppgift låg på mitt skrivbord när jag kom tillbaka efter semestern idag. Tack!

Att husera samtliga kan bli svårt..

Cuba ( Avenida Argentina 25)
På Calle fabrica har ni många olika resturanger. Alla serverar dock i stort sätt samma sak ;). Högst upp på Fabrica har ni Patron Lunares, de borde kunna hysa 38 pers om ni bokar i tid.
 

Agö

Medlem
Hann med två krogar i Palma i veckan. Det ena ytterst mediokert, det andra bra men möjligtvis inte på stjärnnivå.

Sadrassana

Åt bl.a. en algsallad som i princip var oätbar, kylskåpskall och med alldeles för många smaker. Varje tugga kändes som en smörgåstårta. Otroligt att ett sådant ställe får så fin kritik på Tripadvisor (sannolikt därför jag undviker detta forum). Fisken (torsk) var smaklös och med fel textur. Det är just denna typ av trendiga ställen med fel fokus man nog ska undvika. Sannolikt bättre som cocktailbar.

Restaurante Sa Drassana Palma.

Marc Fosh

En stjärna. Det hade den sannolikt inte haft om den funnits i Skandinavien. God, vällagad och enkel mat, lokalt fokus i trevlig (om än posh) lokal.

Marc Fosh – Restaurants

IMG_3436.JPG


IMG_3437.JPG


IMG_3439.JPG


IMG_3440.JPG


IMG_3441.JPG
 
Toppen