Senaste nytt

Tillgänglighet, 9000 Avios + GBP27

erc

Medlem
Som frekvent flygare i de lägre divisionerna ser jag en intrakontinental resa som en helt okej belöning efter en transatlantisk flygning. Poängen jag fick med mig från GOT-LHR-DEN räcker till en Zone 1-resa, dvs 9000 Avios plus GBP27. MEN - för att nå Jersey eller Aberdeen (två för mig intressanta destinationer) är tillgången på ut- och hemresedagar i det närmaste skrattretande.

Är det bara att gilla läget och inse att man är begränsad, eller finns det några kreativa tips?
 

Homer

Medlem
Deras nya flashiga verktyg som ska visa platstillgången fungerar inte så bra, utifall du använt det för att kolla
platstillgången gör istället en bokning "book with Avios" via denna sida https://www.britishairways.com/trav...9&tab_selected=redeem&redemption_type=STD_RED

Om GOT-LHR är problemet kan man ju lägga in ett uppehåll på mindre än 24timmar i London om man känner för det.

I vilken månad skulle det vara och hur många platser behöver du?

Bästa tipset är annars att fixa Guld för då finns det betydligt mer platser tillgängliga:cool:
Gold Executive Club Member Benefit
Additional reward seats have been made available for you on 1 or more of the flights you have selected.
 

henrik l

Medlem
Om du har behov att samla på dig dig Tier Point's, kan man ju ta bonus resan till LHR och sedan köpa en biljett till Jersey. Det lär ju vara en klassisk rutt för oss Tier Point jägare.
 

erc

Medlem
GOT-LHR är inte problemet. Där är tillgängligheten god. Eller till och med mycket god.

Verktyget är under all kritik och jag har gått den väg du länkade till. Det flashiga verktyget, när det visar något alls - ljuger och påstår att det finns resor tillgängliga de flesta dagar. När man sedan går vidare finns det någon ensam tisdag i juni tillgänglig. :)
 

Homer

Medlem
GOT-LHR är inte problemet. Där är tillgängligheten god. Eller till och med mycket god.

Verktyget är under all kritik och jag har gått den väg du länkade till. Det flashiga verktyget, när det visar något alls - ljuger och påstår att det finns resor tillgängliga de flesta dagar. När man sedan går vidare finns det någon ensam tisdag i juni tillgänglig. :)

God tillgänglighet ja, men på vilka avgångar?
Jag tittade på juni och där finns det nästan bara platser på kvällsflighten till LHR,
och från LHR till GOT finns det nästan bara platser på morgonflighten.
Från och till London för både Jersey och Aberdeen finns det platser på de flesta avgångar varje dag
JER är fö från LGW men det vet du säkert.
Lägger du in ett stop i London är det alltså inga problem, men åka vidare samma dag går inte så många datum.
Det är inte omöjligt att det släpps fler platser närmare inpå, det verkar t.ex inte vara några problem de närmaste veckorna framåt.

Av nyfikenhet jämförde jag platstillgången för Silver(jag antar den är samma som för Blå?)
med Guld, under hela juni fans det för Silver bara plats på morgonen den 12e,16e och 27
för Guld fanns det nästan varje dag.


Om du inte har Silver kan det ju vara värt att boka i business för 18000 för att få loungetillgång
speciellt till och från Jersey för dit har har de ju Club Europe class också.
Platstillgången är dock likvärdig med ekonomi.
Det går att boka dessa biljetter som enkel, om man vill blanda klasser eller destinationer, och
då blir kostnaden hälften, även avgiften blir hälften.
 
Last edited:

erc

Medlem
God tillgänglighet ja, men på vilka avgångar?
Jag tittade på juni och där finns det nästan bara platser på kvällsflighten till LHR,
och från LHR till GOT finns det nästan bara platser på morgonflighten.
Från och till London för både Jersey och Aberdeen finns det platser på de flesta avgångar varje dag
JER är fö från LGW men det vet du säkert.
Lägger du in ett stop i London är det alltså inga problem, men åka vidare samma dag går inte så många datum.
Det är inte omöjligt att det släpps fler platser närmare inpå, det verkar t.ex inte vara några problem de närmaste veckorna framåt.

Av nyfikenhet jämförde jag platstillgången för Silver(jag antar den är samma som för Blå?)
med Guld, under hela juni fans det för Silver bara plats på morgonen den 12e,16e och 27
för Guld fanns det nästan varje dag.


Om du inte har Silver kan det ju vara värt att boka i business för 18000 för att få loungetillgång
speciellt till och från Jersey för dit har har de ju Club Europe class också.
Platstillgången är dock likvärdig med ekonomi.
Det går att boka dessa biljetter som enkel, om man vill blanda klasser eller destinationer, och
då blir kostnaden hälften, även avgiften blir hälften.

Tack för kloka ord. Avgångarna är mycket riktigt inte de mest önskade. Kikar även på OSL som utgångspunkt. Avser göra av med poängen någon gång under sommaren, när jag kan åka vilken dag som helst. Inte otänktbart att det blir precis som du föreslår, stopp i London.

Heller inte omöjligt att jag flyger den där lilla Jetstream 31'an från OSL eller GOT till AAR.
 

Homer

Medlem
Du har noterat att Oslo ligger i zone 2 ? dvs. det kostar samma som från ARN dvs. 15.000.
CPH och GOT Zone 1 = 9.000

Platstillgången varier ganska mycket, kan du resa med kort varsel ska det väl inte vara några problem
att åka direkt.


GOT/OSL-AAR :) det är många som inte alls känner till Sun Air
SunAir - Rutekort

Det går även att boka Reward Flight Saver med Comair i Sydafrica
JNB-VFA/LIV(Victoria falls/Livingstone) kostar 9.000 tor vilket är ett riktig klipp för de biljetterna är svindyra
 

erc

Medlem
Nej, men ja - nu noterade jag det. 9000 Avios plus SEK800 för OSL-LHR-ABZ t/r. Snåljåpen inom mig skippar naturligtvis OSL och koncentrerar mig på GOT.

Den lilla propellerkärrans rutt över Kattegatt känns mer och mer intressant. Kanske ska man åka över dagen bara... För vad i hela friden gör man i Århus?

EDIT: Över dagen GOT-AAR funkar inte. OSL-AAR har däremot två (!?) flighter dagligen. Då skulle det ha funkat.

Undrar... Sun-Air Flyger från AAR och BLL. Flygplatserna ligger 13 mil från varandra. Från AAR flyger man på OSL, GOT och CPH. Från BLL når man bl a LCY, MAN, BRU och DUS. Undrar om man möjligen skulle kunna få till en GOT-AAR-/-BLL-LCY. Precis som man kan ordna GOT-LHR-/-LGW-JER.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
eller resa mellan Hong Kong och Bangkok på Cathay Pacific(CX) eller Royal Jordanian(RJ) i Business class enkel för 9.000 Avios + ca 860 SEK?
 
Toppen