Senaste nytt

Club Carlson - Bra värde för poängen

Lollet

Medlem
Jag satt precis och kikade vad man skulle kunna boka för cc-poängen.

Eftersom jag är lite sugen på Malta så kollade jag på Radisson Blu St Julians 18-20september, hotellet kostar 44.000 poäng/natt men att boka för pengar samma helg kostar 700euro/natt :eek:
Det lär visserligen vara något speciellt som händer där just då, men det är väl just i såna tillfällen som det är perfekt att ha poäng :)

Någon annan som har hittat hotell och datum där man får väldigt bra värde för poängen om man jämför med priset i pengar?
 

Henrik_B

Medlem
Det tråkiga med CC och de flesta andra hotellprogrammen är att man enbart kan boka de lägre rumskategorierna för poäng. I tex LeClub kan man ju använda point+cash och boka högre kategorier vilket är klart roligare.
 

mha321

Medlem
Det tråkiga med CC och de flesta andra hotellprogrammen är att man enbart kan boka de lägre rumskategorierna för poäng. I tex LeClub kan man ju använda point+cash och boka högre kategorier vilket är klart roligare.
Fast ganska många CC hotell har ju en "premium award" åtminstone. Det är väl inte hotellets största svit, men det är en eller två nivåer upp i rumskategori åtminstone.
 

mha321

Medlem
Jag tycker ofta man kan hitta riktigt bra Points+Cash deals. Varit med om att göra samma-dag bokning på hotell i London som gick på antingen £350+ alternativt £105 + 5000 poäng. Två gånger. Bättre värde för 5000 poäng tror jag man får leta efter...

Dessutom tjänar man ju poäng på cash-delen, så det blir i princip ett nollsummespel på poängen.
 

Elias

Medlem
Jag tycker ofta man kan hitta riktigt bra Points+Cash deals. Varit med om att göra samma-dag bokning på hotell i London som gick på antingen £350+ alternativt £105 + 5000 poäng. Två gånger. Bättre värde för 5000 poäng tror jag man får leta efter...

Dessutom tjänar man ju poäng på cash-delen, så det blir i princip ett nollsummespel på poängen.
Håller med om detta. Framförallt i USA så brukar detta vara riktigt bra värde. Och även bra värde i resten av Nordamerika, Västindien och Sydamerika.
 

mha321

Medlem
Hur bokar man Points+Cash hos CC?
Går in på vanliga webbsidan (eller appen). Om hotellet ger points & cash (alla gör det inte) så dyker det upp som en av bokningstyperna i vanliga listan (så samma rum dyker upp två gånger - en gång vanligt, och en gång som points & cash)
 

Elias

Medlem
Har några dagar över i Belgien nästa vecka efter lite möten i Bryssel. Kollade runt på hotell och fann nyöppnade Parkinn i Hasselt för 9000/poäng natten. Cash kostnad var ca 110€/natten. Vet inte hur kul Hasselt är eller så mycket om hotellet dock väldigt bra värde imho :)
 

Agö

Medlem
Har några dagar över i Belgien nästa vecka efter lite möten i Bryssel. Kollade runt på hotell och fann nyöppnade Parkinn i Hasselt för 9000/poäng natten. Cash kostnad var ca 110€/natten. Vet inte hur kul Hasselt är eller så mycket om hotellet dock väldigt bra värde imho :)
Inget större fel på Hasselt, klassisk belgisk småstad. E314 till Bryssel kan dock vara en aning knepig...
 
Toppen